Časopis roku: Největší úspěch má TV Revue a Respekt

Praha - Časopisem roku mezi tituly s nákladem nad sto tisíc kusů se stala TV Revue, odnesla si rovněž i ocenění Hvězda roku 2011. Cenám, které rozdala Unie vydavatelů, ale kraloval Respekt. Mimo jiné získal i ocenění za nejlepší obálku a digitální počin roku. Mezi oceněnými byl také časopis Epocha či Architekt.

Z problémů se vyklubal úspěšný čtrnáctideník

„Před dvěma lety jsme na tom nebyli vůbec dobře, prodávali jsme třicet tisíc, a vlastně jsme zůstali před otázkou co dál. A díky našemu vydavateli jsme dostali novou šanci, takže jsme udělali kompletní relaunch časopisu, z týdeníku jsme udělali čtrnáctideník,“ říká Simona Kadlíková, vedoucí titulu TV Revue.

Internetová aplikace Respektu: Graficky příjemná a obchodně úspěšná

Zpravodajský týdeník Respekt si cenu za Digitální počin roku odnáší hlavně za graficky příjemné a obchodně úspěšné řešení svojí internetové aplikace. Důležitou zprávou ale je, že neubírá tištěné verzi. Loni prodal Respekt nejvíc kusů v kategorii pětadvacet až padesát tisíc výtisků.

„My, když jsme ještě byli v novinovém formátu, tak jsme prodávali jenom 17 tisíc kusů, loni to bylo skoro pětatřicet tisíc,“ tvrdí Erik Tabery, šéfredaktor Respektu.

Malované obálky Respektu jsou výhodou

„Pro nás je to výjimečnost, my se tím velmi odlišujeme, to znamená že máme na tom trhu nějakou výhodu. Ale i kdyby to tak nebylo, nám stojí za to být nějakým způsobem originální,“ doplňuje Tabery. 

Podle údajů Unie vydavatelů v roce 2011 klesly celkové hrubé inzertní příjmy vydavatelů  na 16 a půl miliardy korun, což je o dvě miliardy méně než o rok dřív. Klesá i počet tištěných časopisů na českém trhu od roku - a to už třetím rokem v řadě.

Na co se soutěž soustředí

Důraz je kladen na transparentnost, nezávislost hodnocení a tím věrohodnost výsledků soutěže. Hlavním jádrem soutěže je hodnocení přihlášených časopisů v pěti kategoriích, kde je jejich zařazení závislé na výši prodaného nákladu a názoru odborné poroty složené ze zástupců zadavatelů reklamy, mediálních agentur, grafiků, výzkumu trhu, akademické obce, nezávislých mediálních odborníků a partnerů soutěže. I letos proběhlo vyhodnocení Hvězdy roku, tj. titulu s nejlepším nárůstem mediálních ukazatelů prodaného nákladu, čtenosti, počtu inzertních stran a hrubých inzertních příjmů. Podmínkou účasti v těchto kategoriích bylo, aby soutěžní titul byl zařazen v systému ověřování nákladu tisku ABC ČR přinejmenším od 1. července 2010

Vítězové soutěže Časopis roku 2011 (www.mediaguru.cz)

Časopis roku (zdroj: ČT24)