Luhačovice se otevírají turistům – nechtějí být jen pro nemocné

Luhačovice - Hoteliéři, zástupci lázní a podnikatelé v cestovním ruchu v Luhačovicích se spojili do nového Resortu Luhačovice. Projekt, jehož cílem je do lázeňského města nalákat také mladé a aktivní návštěvníky, podporuje i místní samospráva. Resort chce Luhačovice propagovat jako místo s celoroční možností aktivní turistiky, rekreace, wellness a moderního lázeňství.

Luhačovice už nechtějí být jen doménou astmatiků a diabetiků, přilákat chtějí i gurmány či sportovce. Důkazem luhačovických proměn je například lázeňská kolonáda. Dříve se k ní cyklista nemohl ani přiblížit, pokud nechtěl riskovat pokutu, nyní už mu postih nehrozí, stačí respektovat dopravní značky. Na lázeňském náměstí by se v budoucnu mohly pořádat také závody na běžkách.

Zvažuje se rovněž vybudování golfového hřiště a návštěvníky by měla přilákat přehrada s aquaparkem a okružní stezkou či nedávno otevřená krytá plovárna. Některé hotely například lákají klienty na gastronomické speciality, plánuje se uspořádání velkého gastrofestivalu.

Tři tisíce lůžek pod jedním resortem

Posledních dvacet let spolu provozovatel lázeňského zařízení a majitelé luhačovických hotelů a ubytoven příliš nespolupracovali. Dohromady je k sobě přivedla až hrozba krize. Hlavní impuls k rozbití zažitých poměrů přitom poněkud překvapivě vzešel z lázní. „Je to průlom, je určitě potřeba více zpřístupnit Luhačovice i pro ty aktivní zájemce,“ soudí obchodní ředitel doposud spíše konzervativní akciové společnosti Jiří Dědek.

Luhačovický resort od nynějška sdružuje desítku nejsilnějších subjektů v oblasti cestovního ruchu s celkovou kapacitou 3 000 lůžek, osloveni byli například všichni majitelé penzionů a různých souvisejích služeb, kteří se k resortu postupně přidávají. Celkem mají nejznámější moravské lázně kapacitu 4 tisíc lůžek.

Lázně Luhačovice
Zdroj: ISIFA
Autor: Tomáš Hudcovič

Jednotlivé hotely nyní chtějí koordinovat své aktivity a dohodly se na jednotném modelu propagace. Letos připomenou zejména 600 let od založení města a sto let od zahájení výstavby přehrady. Resort počítá také s podporou krajské Centrály cestovního ruchu. „Jsem za tento nový projekt rád. Podnikatelé pochopili, že sem musí nejprve hosty dostat a poté se o ně mohou poprat,“ uvedl starosta Luhačovic František Hubáček s tím, že lázně a jiné subjekty jsou s městem úzce spojeny, v cestovním ruchu a souvisejících službách pracuje podle odhadů 80 procent obyvatel.

Webový portál představuje širokou nabídku ubytování

Na webu resortu jsou k dispozici hotely luxusní i střídmé, nabídky pro firmy, rodiny s dětmi nebo svatební pobyty. „Ta nabídka v Luhačovicích vždycky existovala, ale za poslední léta byla upozaděna tou image lázeňského města,“ vysvětluje ředitel hotelu Augustiánský dům Roman Taťák.

Vedení Resortu Luhačovice se netají, že se při vzniku nového portálu inspirovalo zahraničím. „Primárně z alpského prostředí. Chceme být určitým tourist boardem,“ přiznal ředitel společnosti Roman Kašpar. Jednotná nabídka totiž není v tuzemsku příliš obvyklá. Zkusila ji třeba Centrála cestovního ruchu Východní Moravy a na jejím portálu jsou aktivní rezervace ubytování různého standardu. Po třech letech fungování web každý měsíc navštíví 50 tisíc návštěvníků.