Lidé šetří, mají menší zájem i o letní výprodeje

Praha – Lidé v letošním roce nemají takový zájem o letní slevy, které právě začaly v tuzemských obchodech. Může za to především ekonomická situace, která nutí zákazníky šetřit. Za nízké tržby může i slunečné počasí. Raději než v nákupních centrech lidé svůj čas tráví u vody a na dovolených.

Obchodní centra nabízejí mnohdy slevy až devadesát procent. Přesto se o zlevněné zboží letos zákazníci neperou. Lidé sice kupují, ale ne tak jako dřív. „Lidé nenakupují více než dříve, myslíme si, že je to spíš naopak a je to způsobeno hlavně tou ekonomickou situací. Snaží se šetřit, protože nevědí, jaký bude následující vývoj,“ dodala mluvčí Ahold Czech Republic Judita Urbánková.

Když už do obchodu, tak pro oblečení a sportovní potřeby. Češi se na poslední chvíli snaží zásobit před dovolenou. Platí přitom základní rovnice - když je venku hezky, obchody ve švech nepraskají. Menší zájem lidí registrují i zahraniční obchodníci. Klesající prodeje hlásí třeba řetězec supermarketů Carrefour. Shoduje se s názorem českých prodejců, že je to díky škrtům, které provádějí vlády napříč Evropou.

Reportáž Pavly Daňkové a Lucie Müllerové (zdroj: ČT24)