Praha - Na českém trhu se slevovými servery to znovu vře, po vlně slučování a konsolidace teď přichází první rozpad. Dva největší hráči na trhu Slevomat a Zapakatel si přestali rozumět v obchodních otázkách, a tak se jejich cesty rozdělují. Majetkově ale zůstávají propojeni nadále.
První slevový rozvod: Slevomat opouští Zapakatel
Ještě v červenci 2011 si jednička a dvojka na trhu mnuly nad propojením firem ruce. Ovšem v srpnu 2012 už je všemu jinak a mluví o vzájemném rozchodu. „Postupem času se ukázalo, že Slevomat a Zapakatel jdou strategicky naprosto odlišnou cestou. Takže spolupráce teď dlouhodobě nedávala smysl,“ uvedl spolumajitel Slevomatu Tomáš Čupr.
Důvodem rozchodu je rozdílný přístup k obchodním partnerům, sdílení slevových nabídek na obou serverech a především pak výše marží. „Není možné, abychom dopustili, že prodáme 2 000 voucherů a masér bude rok masírovat zadarmo,“ vysvětlil obchodní ředitel serveru Zapakatel.cz Tomáš Carba.
Propojení bylo pro obě firmy také přínosem
Loňské propojení serverů mělo na oba pozitivní dopad. Slevomat posílil svůj vliv v oblasti slev u cestování, Zapakatel zase získal znalosti o podpoře zákazníků. Teď ale každý půjde vlastní cestou.
Petr Kováčik, portál Skrz.cz
„Kyž se na to díváme z pohledu zákazníků, tak to nebude mít žádný dopad, maximálně bude větší pestrost nabídek. Z pohledu obchodníků budou mít větší možnost vyjednávat o podmínkách.“
Celkový obrat trhu se letos zvýší. Podle slevového agregátoru Skrz.cz bude až dvojnásobný oproti loňskému roku, tedy v hodnotě tři miliardy korun. Naproti tomu počet slevových serverů rok od roku klesá. Teď jich je 140, o Vánocích už jich má být podle odhadů pouze 50.