Nová Octavia startuje na 335 tisících, zastíní Rapid?

Mladá Boleslav - Nová Octavia z pera mladoboleslavské Škoda Auto bude začínat na 334 900 korunách. Jde přitom o zhruba stejnou úroveň, na které startuje nynější model. Od úterý bude možné tato auta objednat, na konci ledna by pak mohly první kusy dorazit k nejrychlejším zákazníkům. 

Základní cena platí pro model s přeplňovaným motorem 1,2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě Active. Ta mimo jiné zahrnuje sedm airbagů, stabilizační systém ECS a autorádio s USB vstupem. Nejdražší dieselový dvoulitr 2,0 TDI/110 kW AP v provedení Elegance vyjde na 639 900 korun.

Nová Octavia představuje pro firmu zásadní model. Patřit by podle ní mohla k deseti nejprodávanějším autům na celém světě. Nejžádanější modely ve střední třídě, jako jsou Ford Mondeo a Hyundai i40, jsou zhruba o 200 tisíc dražší.

Jan Blažek, šéfredaktor Auto 7:

„Škodovka v první vlně masivního zlevňování na českém trhu hodně dlouho držela ceny vysoko. Spousta automobilek – v současné době hlavně jihokorejských a francouzských – má ceny výrazně příznivější. Na druhou stranu má Škoda Auto na českém trhu stále podíl kolem 30 procent.“


Jak dopadne souboj Octavia versus Rapid?

Od konce října navíc Škodovka prodává svůj další nový model - Rapid. Ten v nejlevnější výbavě vyjde na 289 tisíc. „Cena Octavie není jediným faktorem, který ovlivní a ovlivňuje prodejnost Rapidu na českém trhu. Rapid měl být auto cenově výhodné, tak byl prezentován veřejnosti, ale byl zaceněn celkem ambiciózně. Má tu navíc i jinou konkurenci,“ uvedl šéfredaktor Auto 7 Jan Blažek. 

Video Komentář Jana Blažka
video

Komentář Jana Blažka

Nová Octavia je delší, širší a lehčí 

Nejnovější generace Octavie je o devět centimetrů delší a o 4,5 centimetru širší než model předcházející. Má také téměř o 11 centimetrů delší rozvor, což se projevilo ve větším prostoru pro cestující na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor je s 590 litry největší ve třídě. Oproti předchozí verzi je však o 102 kilogramů lehčí. 

Octavia má poprvé asistenční bezpečnostní systémy jako automatické přepínání tlumených a dálkových světel, adaptivní tempomat nebo brzdový asistent až do úplného zastavení vozu. Bezpečnost posádky zajišťuje až devět airbagů. Nový model bude mít čtyři benzinové a čtyři naftové motory s výkonem od 63 do 132 kW. Později přibude i verze na stlačený zemní plyn CNG. V příštím roce se objeví také sportovní verze RS, má být nejrychlejší Octavií všech dob, a také provedení 4x4.

Prodeje aut se loni v Česku zvýšily

Prodej osobních automobilů v ČR v loňském roce meziročně vzrostl o 0,42 procenta na 174 009 vozů. Česko tak bylo jednou z mála evropských zemí, kde se prodeje aut zvýšily. V prosinci se ale registrace propadly o 15 procent. Nejprodávanějším modelem zůstává právě Škoda Octavia.

Nejvíce šla loni na odbyt malá auta, která tvořila čtvrtinu prodeje. Vozy střední třídy mají 18 procent trhu. Největší zájem měli Češi loni o provedení combi, tyto vozy tvořily 30,6 procenta nově registrovaných aut. Nejoblíbenější barvou nového vozu je bílá, tu mělo 22 procent nových vozů. Za ní následují šedá a černá.

Naopak dovoz ojetin loni o pět procent klesl. I tak je ale podíl aut starších 10 let v Česku zhruba třetinový. Průměrné stáří vozů, které se prohání po tuzemských silnicích, je zhruba 14 let. 

Ilustrační fotoOctavia je stěžejní model značky, na který připadá kolem 45 procent roční produkce. Vyrábí se nejen v Česku, ale i v Číně, Rusku a Indii. První generace přišla na trh v roce 1996, druhá o osm let později.