Na drogerii Češi nešetří, pravou cenu často neznají

Praha - Češi loni utratili za drogerii téměř 40 miliard korun. Jen za čisticí prostředky a prací prášky v průměru každý ročně vydá 1 400 korun. Tato částka přitom zůstává stejná i v době, kdy lidé šetří a své útraty jinak snižují.

Češi slyší na výhodné akce a slevy nejen při nákupu potravin, ale i drogerie. Podle posledního průzkumu si proto letáky do schránky pochvaluje přes 80 procent lidí, kteří věří, že díky nim ušetří. Jenže ve stejném průzkumu téměř tři čtvrtiny lidí přiznávají, že ceny zboží vlastně vůbec neznají. „Pro obchodníky je to správně. Češi jsou na slevu jak býk na červený hadr. Často se taky stává, že tam ta původní cena není,“ konstatoval reklamní expert Eda Kauba.

V drogerii si cenu pamatuje jen třicet procent lidí, u potravin pak zhruba polovina. Jenže zatímco v supermarketu zákazník snadno vymění třeba mléko za jinou, levnější značku, u drogerie je věrnější své oblíbené. „Nejvěrnější jsou zákazníci k avivážím a pracím prostředkům. Raději si kupují kvalitní zboží a raději si i na něj počkají, až bude v akci,“ podotkla mluvčí Henkel Lidie Erlebachová.

Zatímco pro prací prášky a prostředky na úklid chodí lidé spíše do hypermarketu, specializované zboží zůstává v klasických drogeriích. „Největší podíl na nákupu tvoří péče o tělo a pleť,“ řekla prokuristka Martina Horká. Liší se ale i suma, kterou na obou místech utratí. V drogerii je průměrný nákup 352 korun, v hypermarketech pak 390 korun.