Stavba tunelu Blanka opět od září změní pražskou dopravu

Praha - Pokračující výstavba pražského tunelového komplexu Blanka si od září opět vyžádá změny ve vedení tramvají i automobilové dopravy v oblasti Letné, Hradčan a Bubenče. Tramvaje budou opět jezdit z Vítězného náměstí přes Prašný most a Špejchar až na Letenské náměstí. Automobily se ve směru z centra vrátí na ulici Milady Horákové, informoval o tom mluvčí společnosti Metrostav František Polák.

Podle Poláka ještě nebude zprovozněn úsek tramvajové trati mezi Prašným mostem a Brusnicí. Tam se tramvaje vrátí až v říjnu. Tramvajové linky, které obsluhují Střešovice, budou úsek zatím stále objíždět.

Fungovat bude podle mluvčího také severní polovina ulice Milady Horákové. Na tuto třídu se tedy vrátí auta, která pojedou směrem z centra od Chotkových sadů. V opačném směru budou vozidla i nadále jezdit ulicí Na Valech, která bude kvůli místní dopravě částečně obousměrná. V obou směrech bude možné projet i Badeniho ulicí. Železniční přejezd u stanice metra Hradčanská bude určen jen pro pěší, navazující Pelléova ulice bude jednosměrná ve směru od Špejcharu do Dejvic.

Podle Poláka práce na tunelu pokračují. Metrostav chce příští týden doručit báňskému úřadu návrh na další postup prací v místech, kde se tunel na začátku července propadl. Stavební firma navrhuje vyrazit průzkumnou štolu směrem od Prašného mostu až k místu propadu. Prostor za závalem chtějí ještě prozkoumat vyšetřovatelé báňského úřadu, teprve poté uzavřou vyšetřování.

Pokud podle Poláka báňský úřad na tento návrh přistoupí, tak je Metrostav schopen ražbu tunelu dokončit během tří až čtyř měsíců, tedy pravděpodobně v prvním čtvrtletí příštího roku.