Pražané jsou spokojeni se svou MHD, vadí jim však špinavé zastávky

Praha – Obyvatelé a návštěvníci Prahy jsou spokojeni s provozem městské hromadné dopravy. Informovala o tom společnost Ropid, která dopravu objednává, na základě výsledků podzimního průzkumu. Celkově je s pražskou MHD „spokojeno“ nebo „naprosto spokojeno“ 31 procent dotázaných cestujících a „téměř spokojena“ je téměř polovina (48,4 procenta) z 1 308 respondentů. Dotázaní se především vyjádřili k jednotlivým součástem cestování po Praze, kritizovali zejména čistotu stanic a zastávek a také bezpečnost na nich – ochranu před trestnou činností a vandalismem.

Většina cestujících využívá podle průzkumu předplatní jízdenky. Ti, kdo dávají přednost jednotlivým lístkům, ve velké míře využívají možnosti koupit si SMS jízdenku. Pořizuje si ji více než třetina lidí, kteří jezdí na jednotlivé jízdné – je jich zhruba stejně jako těch, kdo si kupují jízdenky v automatu.

Lidé v průzkumu, který provádí Ropid jednou za dva roky, ocenili přehlednost jízdních řádů a informací o ceně jízdného, přesnost spojů a ocenili také intenzitu provozu, ačkoli ta se loni snížila. Cestujícím se naopak nelíbí, jak se dopravní podnik stará o zastávky a stanice, nejsou spokojeni ani s ochranou proti vandalům nebo zlodějům. Nespokojenost panuje také s cenami jízdného.

Ropid chystá od března změny, kterými zhorší jeden z nejlépe hodnocených faktorů – četnost spojů. Chce totiž omezit ranní a noční provoz metra a chystá rušení spojů i v povrchové dopravě. Celkem by se měl rozsah pražské MHD snížit o dvacetinu.