Tablety si razí cestu do škol, nahradí jednou učebnice?

Praha – Tablety se stále častěji stávají součástí školní výuky. V zahraničí už jsou pro žáky běžkou praxí, v České republice je zatím využívá pro výuku několik desítek škol. Podle Martina Baroše z projektu Vzdělání na dotek je hlavní výhoda tabletů v tom, že podporují i dovednosti, které se v běžné třídě obtížně zprostředkovávají.

„Typicky se tablety využívají v hodině v deseti až patnácti procentech času, aby doplnily možnosti, které neposkytuje křída a tabule,“ řekl Baroš v rozhovoru pro Českou televizi. Učitelé je nejčastěji využívají na vizualizace, například na zobrazení chemických vzorců nebo matematických funkcí. Pomáhají ale i při opakování dovedností.

Pražská základní škola Angel už dokonce přizpůsobila tabletům celou třídu. Bude se na nich vyučovat několik předmětů, a to především na prvním stupni. „Je tam například spousta aplikací na angličtinu a jiné jazyky,“ uvedla ředitelka ZŠ Angel Iva Cichoňová. Tablety jsou v majetku školy, rodiče je tak dětem nemusí kupovat. „Předpokládáme ale, že se budou rozšiřovat. Už dostávám otázky, zda si mohou děti nosit vlastní,“ dodala.   

Rozhovor s Martinem Barošem a Ivou Cichoňovou (zdroj: ČT24)