Motorky jsou stále oblíbenější, řidiči však často nezkušení

Praha - Počet nehod motorkářů poslední tři roky mírně stoupá, říká ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Nárůst nehodovosti podle něj souvisí se stále větší atraktivitou motorek. Řada řidčů přitom nemá dostatečné zkušenosti. „Motorkáři sami zaviní zhruba 60 procent dopravních nehod, kterých se účastní,“ říká Lerch. Jak přispět k větší bezpečnosti motocyklistů v dopravě, bude i předmětem dnešního setkání ředitele dopravní policie, vedoucího BESIPu Martina Faráře a odborníků z Masarykovy univerzity a VUT v Brně.

Nevyježděnost, nezkušenost a vyšší rychlost - hlavní faktory, které hrají roli při nehodách motorkářů. Řada z nich se často nechává unést adrenalinem a pocitem z volné jízdy a jejich jízda je riskantní. „Začínající mladí řidiči by měli být pod drobnohledem, pokud se ukáže, že je takový řidič rizikový, měly by být namístě psychotesty i kurzy bezpečné jízdy,“ uvedl Lerch.

Nejen represivní opatření, ale hlavně prevence, říká Lerch

Na bezpečnost se zaměřuje i dnešní setkání odborníků v Praze. Součástí budou i simulované ukázky dopravních nehod motocyklistů. Obliba motorek každým rokem roste a policie proto zvyšuje i počet dopravních akcí. Například na Blanensku probíhá každoročně akce „Nežij vteřinou“, která se zaměřuje na rizika řízení motocyklu a ukázku bezpečnostních prvků.

Video BESIP připravil pro motorkáře kurzy bezpečné jízdy
video

BESIP připravil pro motorkáře kurzy bezpečné jízdy

BESIP připravil pro motorkáře kurzy bezpečné jízdy

u 20.04.2015

Lerch: Více než polovinu nehod s účastí motorky zaviní její řidič

Nehod motorkářů každým rokem přibývá

Loni na silnicích zemřelo celkem 86 motorkářů, necelých 500 bylo těžce zraněných. I letos už se některé nehody zapsaly mezi tragické. „V prvním čtvrtletí letošního roku jsme už zaznamenali tři smrtelné nehody,“ uvedl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Vůbec nejhorší byl však rok 2007, kdy na silnicích zemřelo 134 motorkářů. Na počet nehod má vliv i počasí. Zatímco loni byly motocykly na silnici téměř celý rok, v roce 2013 vzhledem k delší zimě a povodním byly na silnicích vidět výrazně kratší dobu, uvedl Lerch. I díky tomu bylo obětí ve srovnání s rokem 2014 o 20 méně.

Vývoj od roku 1993 do roku 2013
Zdroj: BESIP