Magistrála přijde o jeden jízdní pruh, pražskou dopravu čeká kolaps

Praha - Pražská magistrála se zařazuje mezi místa s nejhorší kvalitou vzduchu v České republice. Magistrátu Prahy 2 se po několika letech snažení podařilo prosadit dočasné zúžení magistrály v Legerově ulici, a to ze čtyř pruhů na tři. Podpořila to i Technická správa komunikací. Úředníci slibují zklidnění dopravy a zlepšení životního prostředí. Dopravní experti se ale obávají, že opatření dopravu ještě více zkomplikuje.

Pravý pruh od zbytku vozovky mají oddělit betonové zátarasy, které povedou od Nuselského mostu až před křižovatku s Rumunskou ulicí, tam vznikne odbočovací pruh. „Snížení počtu jízdních pruhů může také znamenat, že budou delší fronty, delší kongesce, delší počet zastavení a nižší rychlost průjezdu, to samo je nejhorší, co rezidentům nebo prostředí škodí,“ říká František Lehovec, dopravní expert ze Stavební fakulty ČVUT v Praze.

Auta nejspíš budou hledat alternativní cesty, a tak zatíží pražské čtvrtě Nusle, Podolí, dolní část Vinohrad, Michli, Vršovice a Krč. Petr Moos z Dopravní fakulty ČVUT předpokládá, že řidiči budou muset počítat s většími kolonami na Nuselském mostě a v ulici 5. května.

Video Reportáž Luboše Rosího
video

Reportáž Luboše Rosího

Pražský magistrát podpořil zúžení magistrály až po dlouhém váhání. Chce si během půlroční zkušební doby ověřit, jestli bude mít opatření spíše negativní, nebo pozitivní dopad. „Je třeba celou situaci opravdu vyzkoušet, zmapovat a zanalyzovat. Pak se můžeme rozhodnout, zda v budoucnu bude definitivně zúženo na tři jízdní pruhy,“ vysvětluje mluvčí pražského magistrátu Jiří Wolf.

Legerovou ulicí projede 91 000 aut denně. Podle Lehovce zúžení dopravní situaci Prahy nepomůže nijak zásadně. Za klíčovou stavbu považuje dokončení Pražského okruhu v roce 2011. „Pražský okruh by měl být dobudován, a pak by bylo nejlepší regulovat dopravu ve městě například mýtným,“ dodává.

Ilustrační mapa
Ilustrační mapa