Ráno se řidiči báli zúžené Legerovy, odpoledne se již ucpala

Praha - Zúžení Legerovy ulice v Praze o jeden jízdní pruh dnes ráno nevyvolalo výrazné potíže v místě ani na okolních komunikacích. Provoz v ranních hodinách prvního pracovního dne se podle sdělení zástupce Centra dopravních informací pohyboval do stupně tři. Odpoledne ovšem začalo aut přibývat a před čtvrtou hodinou končila kolona až za Nuselským mostem. V pět hodin ale na most již nezasahovala. Omezení si kvůli nadměrnému hluku a emisím vymohla Praha 2. Řidiči tak od soboty mají v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s Tyršovou ulicí k dispozici pouze tři pruhy. Omezení bude trvat půl roku.

Dopolední kolony, které se také běžně táhnou na Nuselský most, téměř nebyly. Podle Františka Lehovce ze Stavební fakulty ČVUT za to mohli především samotní řidiči, kteří v obavě před zdržením volili raději jiné trasy. Během týdne se ale situace může změnit, když obavy řidičů z úzké Legerovy ulice zmizí.

Podobně se vyjádřil také děkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos. „Určitě ten provoz zhoustne,“ uvedl. Může se tak stát v příštích týdnech, až opadne respekt řidičů ze zúžené ulice.

Praha 4 se bojí zátěže v Nuslích

Omezení na magistrále by paradoxně mohlo zkomplikovat život dalším Pražanům. Dá se předpokládat, že řidiči budou hledat jiné trasy průjezdu Prahou. Proti zúžení magistrály je radnice Prahy 4, která se obává většího dopravního zatížení ve čtvrtém obvodu. Radnice uvedla, že bude po zúžení Legerovy ulice sledovat situaci. Pokud kolony narostou, je připravena požadovat návrat k původnímu stavu.

Praze 2 a obyvatelům ulic kolem magistrály se dlouhodobě nelíbí místní špatné životní prostředí. Legerovou ulicí denně projede až 100 tisíc aut, kvůli kterým jsou podle radnice denní limity škodlivin v ovzduší překračovány průměrně o 21,4 procenta. Oblast také patří mezi území s největší hlukovou zátěží v metropoli.

Zúžení vzduch nevyčistí, míní odborníci

Dopravní odborník František Lehovec se nazvdory tvrzení magistrátu domnívá, že zúžení Legerovy ulice nebude mít žádný vliv na životní prostředí v okolních domech. Omezený úsek je totiž na to příliš krátký, navíc tam projede stejný počet aut jako dříve, protože na první světelné křižovatce za zúžením zůstaly čtyři pruhy.

Naopak ředitel magistrátního odboru dopravy Jan Heroudek je přesvědčen o tom, že omezení v Legerově má smysl. „Přinejmenším auta nebudou stát v prostoru sevřeném mezi obytnými domy v takovém počtu, v jakém stála doposud,“ řekl Heroudek.

Podle Petra Moose ovšem odlehčí Legerově ulici i dalším místům postiženým intenzivní dopravou na Severojižní magistrále až dokončení vnějšího okruhu, potažmo i toho vnitřního.