Nemyslíš – zaplatíš! uslyší i návštěvníci hudebních festivalů

Praha – S kampaní Nemyslíš – zaplatíš!, která se snaží předváděním následků dopravních nehod zlepšit chování českých řidičů, se setkají návštěvníci letních hudebních festivalů. Poprvé na akci Votvírák ve středočeských Milovicích chce ministerstvo dopravy předvádět, jak mohou při nehodě pomoci bezpečnostní pásy, hostesky budou rozdávat letáky nazvané Jak (ne)řídit nalitej a zfetovanej, které mají popsat, jak alkohol a psychotropní látky ovlivňují schopnosti potřebné pro řízení auta.

„Cílem akce je aktivně upozorňovat návštěvníky koncertů, kteří v drtivé většině věkově spadají do nejrizikovější skupiny řidičů, na možné následky jízdy pod vlivem alkoholu nebo drog. Stejně tak nebezpečná může být i jízda bez zapnutého bezpečnostního pásu,“ uvedla vedoucí tiskového oddělení ministerstva dopravy Ivana Jelínková.

Kampaň Nemyslíš – zaplatíš! spustilo ministerstvo dopravy loni na podzim; akce za 150 milionů korun, jejímž cílem je snížení počtu mrtvých na silnicích, potrvá do roku 2010. Nejvíce jsou vidět televizní spoty, které naturalistickým způsobem ztvárňují dopravní nehody a jejich následky.

Kampaň Nemyslíš - zaplatíš! rozšířil ještě projekt (Ne)zvratné osudy, jehož cílem je prevence dopravních nehod. Informační kampaň pro studenty středních škol a učilišť započala v dubnu. V rámci ní navštívili přímí účastníci dopravních nehod čtyři školy v Praze a středních Čechách, kde debatovali přibližně se stovkou mladých lidí.