Za mezistátní jízdenky mají ČD o pětinu více peněz než loni

Praha – Tržby Českých drah z prodeje jízdenek jsou letos vyšší než loni. O pětinu více než v předchozím roce – téměř 400 milionů za prvních pět měsíců roku – získal dopravce za prodej mezistátních jízdenek. Podle marketingového ředitele ČD Aleše Ondrůje tomu výrazně pomáhají zlevněné elektronické jízdenky. Drobně se společnosti zvýšily také tržby z prodeje vnitrostátních jízdenek, zároveň ale přichází o cestující. Podle údajů ministerstva dopravy jich během prvního čtvrtletí meziročně ubyly čtyři miliony.

Zlevněné mezistátní elektronické jízdenky eTiket jsou poměrně nové, dráhy se je ale snaží výrazně propagovat. Zřejmě se jim to daří. „Každý měsíc prodáme tři až tři a půl tisíce elektronických jízdenek do zahraničí a prodej má skokově vzrůstající tendenci,“ uvedl Aleš Ondrůj. Největší zájem je o cesty do Německa a Rakouska.

Zatímco tržby z mezistátních jízdenek vzrostly asi o 60 milionů, z prodeje vnitrostátních jízdenek utržily ČD zhruba o 20 milionů více.

Mezinárodní vlaky dráhy provozují na své podnikatelské riziko, na vnitrostátní spoje firmě přispívají stát a kraje. Loni celková suma činila zhruba osm miliard korun.