Končí opravy zatopené trati u Volyně

Volyně – Železniční trať z Volyně do Lčovic bude od víkendu opět v provozu. Na konci června po ní přestaly jezdit vlaky, protože ji poškodila povodeň. Po celý červenec probíhají opravy. Trať navíc dostala odvodnění, případná další povodeň by tedy neměla mít tak vážné následky jako ta červnová. Při ní velká voda koleje místy podemlela, asi kilometrový úsek zcela překrylo bahno. Po zprovoznění trati si oddychnou obyvatelé okolních obcí. Místo vlaků totiž jezdí náhradní autobusy, které komplikují dopravu na silnicích. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Pavla Hally vyjde oprava trati na několik desítek milionů korun.

K cíli své práce se nyní blíží strojová čistička štěrkového lože, která odebírá hlínu a kamení ze zasypaných kolejí. Za hodinu zvládá vyčistit několik desítek metrů. Železničáři museli postupně očistit od bahna tři úseky, které dohromady měří zhruba kilometr. Vedle kolejí zároveň vznikají kanály, které mají odvádět vodu z okolí. „Bude docházet k průsaku do žlabů a tím pádem by se už nemělo nic podobného stát,“ věří Pavel Samuel ze Správy železniční dopravní cesty.

Opravou prošel také most u Kubovy Hutě, v červnu ho vážně poškodil rozvodněný potok. Trať v okolí mostu teď železničáři zpevnili osmimetrovou ocelovou stěnou. Vše zatím probíhá bez komplikací. Pokud se žádné neobjeví během týdne, vrátí se vlaky na trať vedenou v jízdním řádu pod číslem 198 v sobotu.

Po červnových povodních zůstává mimo provoz několik tratí na Moravě. Nejdříve v září se rozjedou vlaky v úsecích Žulová – Javorník ve Slezsku a Velká Kraš – Vidnava. Rovněž až po prázdninách by měla být zprovozněna druhá kolej na koridorové trati mezi Polomí a Suchdolem nad Odrou, kvůli jednokolejnému provozu tam nyní nabírají vlaky zpoždění. Nejistý je osud trati z Nového Jičína horního nádraží do Hostašovic, kterou povodeň postihla nejvážněji.