Ženevský autosalon končí, představil i nové studie

Ženeva - Jubilejní osmdesátý ženevský autosalon zavírá své brány. Na výstavě se představily i různé futuristické studie. Řada vozů schovaná pod nálepkou studie jsou však ve skutečnosti auta, která na jedné z následujících výstav budou slavit premiéru jako sériové modely a často téměř beze změn. Výrobci si tak chtějí udržet pozornost zákazníků, než se samotné auto začne vyrábět.

Ford ukázal další verzi nového Focusu - kombi. Nová generace se přitom začne prodávat až počátkem příštího roku. „Focus se bude vyrábět například v Americe, v Číně, samozřejmě v Evropě, také se tam bude prodávat - je to prostě světové auto,“ uvedl mluvčí Ford ČR Martin Linhart.

Francouzský Peugeot příští rok nahradí dvě auta jedním. Modely 407 a 607 končí a nahradí je model 508. V Ženevě se ještě představil jako maskovaná studie.

Citroën zase naznačil, jak bude vypadat nová generace úspěšného modelu C4 a její luxusní verze DS4. Příď sériového auta se příliš nezmění. „Design má přinést víc emocí, víc sportovního ducha, ale zároveň dát pocit bezpečí,“ uvedl vedoucí designu konceptů Citroën Marc Pinson.


I Toyota ukázala studii blízkou sériové výrobě. Automobilka teď řeší největší krizi své historie a kritici jí vyčítají modely bez emocí. Návrat na výsluní má obstarat znovuzrození legendární Celicy, která by měla vrátit zábavu za volant toyot.

„Chceme znovu získat zákazníky, kteří mají rádi sportovní a dynamická auta, máme v tom dlouhou tradici. Jméno Celica je jedním z favoritů, je to jedno z nejznámějších sportovních aut Toyoty,“ uvedl ředitel marketingu Toyota Europe Fabio Capano.

Úplně do jiných sfér sportovních aut míří obnovená slavná značka Hispano Suiza. Nový model by měl stát skoro 20 milionů korun a navázat na slávu firmy, která zanikla koncem třicátých let. Ve své době patřila tato španělská automobilka mezi špičku, jestli se k ní zařadí i chystaná novinka, ukáže teprve čas. V Ženevě představila radikální úpravu vozu Audi R8.