Plzní jezdí městský vlak, zatím zdarma

Plzeň – Z Blovic do Kozolup napříč Plzní vyjel motorový vlak, který bude do pátku jezdit na tzv. plzeňské lince. Souprava bude mít dvouhodinové intervaly a celou trasu ujede za 53 minut. Jízdné bude zatím zdarma. První spoj vyjel dnes v 11:39, a to mimořádně až z plzeňského hlavního nádraží do Kozolup. Plzeňský kraj chce prezentačními jízdami představit linku, která má sloužit jako rychlá forma MHD. Od prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, budou vlaky na nové lince jezdit denně.

„Železnice má svoji cestu, takže není odkázána na dopravní kongesce (zácpy),“ poukázal na hlavní výhodu kolejové linky náměstek ředitele ČD Antonín Blažek.

Na všech spojích by se měla objevit dieselová jednotka Regionova, která zastaví v pěti zastávkách a stanicích v Plzni (Křimice, Skvrňany, Jižní předměstí, hlavní nádraží, Koterov). „Obsluhuje velkou část města,“ shrnula Zdeňka Kmochová, ředitelka společnosti POVED, která organizuje integrovanou dopravu na Plzeňsku. Ve všech zastávkách je možné přestoupit na další linky městské hromadné dopravy, přístup do částečně nízkopodlažní soupravy je v mnoha stanicích zcela bezbariérový. „V tomto úseku už je hotov III. koridor a všechny stanice už jsou vybaveny vysokým peronem,“ vysvětlil ředitel krajského centra ČD Vladimír Kostelný. Po koridorové trati ovšem Plzeňská linka jezdí pouze západně od hlavního nádraží. Na trati do Blovic je zatím situace horší.

Ve středu odpoledne a ve čtvrtek a v pátek celý den budou jezdit vlaky z Kozolup každou sudou hodinu čtyři minuty po celé (od 8:04 do 20:04). Ve čtvrtek a pátek pojede také ranní vlak v 6:34, který ale skončí už na plzeňském hlavním nádraží. Spoje, které pojedou z Kozolup ve 14:04 a 16:04 skončí už v Nezvěsticích. V opačném směru budou jezdit každou lichou hodinu tři minuty po celé z Blovic (od 9:03 do 21:03), ovšem po 15. a 17. hodině pojedou spoje až z Nezvěstic. Z Nezvěstic navíc pojede vlak v 5:05, další spoj vyrazí do Kozolup v 7:39 z hlavního nádraží. Poslední večerní spoj z Blovic naopak bude končit již na plzeňském hlavním nádraží.

Pokud bude plzeňská linka úspěšná, kraj ji možná posílí. „V budoucnu bychom mohli takt snížit – to znamená, že vlaky by mohly jezdit každou hodinu nebo každou půlhodinu,“ slíbil náměstek hejtmana Plzeňského kraje Jaroslav Bauer.