V Mariánských Lázních se rozhoduje o trolejbusech

Mariánské Lázně - Mariánské Lázně opět rozhodují o zachování trolejbusů. Jejich provoz je drahý a dotace z rozpočtu města už nestačí. Dopravní společnost proto navrhuje, že je nahradí autobusy. Trolejbusy jezdí v Mariánských Lázních na čtyřech linkách. Ve městě a okolí je nataženo přes 12 kilometrů trakčního vedení.

„Provozujeme devět trolejbusů, čtyři autobusy, údržba včetně drážního zařízení stojí přibližně šest a půl milionu korun ročně,“ uvedl jednatel Městské dopravy Mariánské Lázně Jiří Klusoň.

Dopravce využíval dosud na obnovu vozidel státní nebo evropské dotace. Naposledy koupil nové trolejbusy před pěti lety. Na samotný provoz MHD přispívá radnice.

„Město dává cca 11 milionů korun ročně, je to velká částka vzhledem k rozpočtu, ale ukazuje se, že pravděpodobně nedostatečná,“ řekl místostarosta Petr Horký (ČSSD).

Dopravce by však na provoz trolejbusů potřeboval dalších šest milionů korun. Vedení společnosti spolu s radnicí proto hledá levnější variantu a krajní možností je i úplné zrušení trolejbusů. „Autobusová doprava je levnější, nicméně podstatné pro cestující je asi zachování kvalitní přepravy,“ doplnil jednatel Městské dopravy Mariánské Lázně Zdeněk Suchan.

O elektrické dopravě se v Mariánských Lázních diskutuje už od poloviny 90. let. Její příznivci poukazují hlavně na čistý a tichý provoz. Tvrdí, že do lázní navíc historicky patří. „Tramvajová doprava byla slavnostně zahájena 11. května 1902 a fungovala až do roku 1952, kdy byla nahrazena trolejbusovou dopravou,“ uvedl ředitel mariánskolázeňského městského muzea Jaromír Bartoš.

V polovině března bude o budoucnosti trolejbusů v lázních jednat i valná hromada dopravní společnosti, která připraví i podklady pro zastupitele města, ti nakonec rozhodnou.