Ulice M. Horákové je opět otevřena, tunel Blanka přesto zdaleka není

Praha – Cesta přes pražskou Letnou a prostorem Hradčanské je více než po dvou letech opět průjezdná. Ulice Milady Horákové prošla od roku 2008 rekonstrukcí, která souvisela s výstavbou části vnitřního městského okruhu – tunelu Blanka. V posledních měsících zůstával pro auta uzavřen sjezd od Prašného mostu přes Hradčanskou k letenské pláni, řidiči museli omezení objíždět ulicí Na Valech. Připomínkou, že stavba tunelu ještě neskončila, nadále zůstává provizorní podoba křižovatky na Prašném mostě.

Otevření ulice Milady Horákové ve směru do Holešovic má přispět ke zlepšení dopravní situace i životního prostředí v oblasti Hradčanské. „Zlepší se průjezdnost celé oblasti, odlehčí se obyvatelům v ulici Na Valech a cestujícím, kteří přestupují z autobusových linek na metro, se zvýší komfort cestování,“ shrnul náměstek pražského primátora Karel Březina.

S obnovením provozu končí výluka městsksých autobusových linek, které dočasně zastavovaly v ulici Na Valech a konečnou měly na Špejcharu. Podle mluvčí magistrátu Terezy Krásenské se provoz vrací do starých kolejí, autobusy se tak ve směru od Prašného mostu vrátí na zastávku Hradčanská umístěné v ulici Milady Horákové asi sto metrů před křižovatkou s Badeniho ulicí. Linky 108, 174, 216 a noční 515 budou na Hradčanské končit a začínat, na špejcharskou smyčku se budou autobusy jezdit otáčet bez cestujících.

Přestože je Hradčanská opět průjezdná, na rychlejší cestu do Holešoviček tunelem se řidiči zatím těšit nemohou. Původní termín otevření Blanky v roce 2011 už neplatí, magistrát dnes hovoří o konci roku 2012. Kvůli zdražení stavby o několik miliard korun a kvůli napjatému městskému rozpočtu se ale pravděpodobně první motoristé po nové části okruhu svezou ještě později. Mluví se o termínu kolem roku 2014.