Dráhy zrušily funkci ombudsmana - stížnosti teď přes formulář

Praha – České dráhy definitivně zrušily funkci ombudsmana. Po nedávném odchodu Petra Fejka z této pozice firma zrušila také příslušné webové stránky a vrátila se k původní praxi, kdy cestující stížnosti na fungování železnice vyplňují přes anonymní formulář. Informoval o tom server iHNed.cz.

„V rámci pravidelných aktualizací našich webových stránek byly odstraněny neaktuální odkazy související s činností ombudsmana,“ potvrdil serveru mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Cestující se podle něj mohou obracet se svými podněty a připomínkami na Odbor provozu osobní dopravy. „Nejsnazší a nejrychlejší je zaslat podnět cestou kontaktního formuláře na našich webových stránkách,“ řekl Šťáhlavský. Konkrétní osobu, která by měla vyřizování stížností a podnětů na starosti, vedení drah podle serveru nepověřilo a ani ji nehledá.

Fejk nastoupil do funkce ombudsmana Českých drah na začátku letošního března. Generální ředitel ČD Petr Žaluda v rozhovoru pro HN uvedl, že se nejprve s Fejkem na přijetí domluvil a teprve poté pro něho hledal vhodnou pozici. Poté, co odboráři kritizovali ombudsmanův přehnaně vysoký plat, Fejk v červnu odešel. Fejkův měsíční plat u ČD byl podle informací zveřejněných v médiích 270 000 Kč, v rámci konkurenční doložky si také odnesl devět měsíčních platů za to, že nebude tři čtvrtě roku pracovat ve stejném oboru, protože se účastnil jednání představenstva ČD a dostal se tak k citlivým informacím.

Fejk je znám hlavně díky svému působení v pražské zoo, od ledna 2010 do konce roku byl ředitelem Českého centra a České národní budovy v New Yorku.