Postup, který navrhl statik společnosti Ostravské dopravní stavby, prý navíc úplně ignoroval fyzikální zákony. Fungoval by prý jen v ideálním případě, nepočítal ale s vnějšími vlivy. Expert upozornil, že byla navíc špatně navržena i podpůrná konstrukce, která most držela. „Navržena byla na hraně únosnosti. Autor projektu nezahrnul vodorovné zatížení. Došlo pak k účinkům, které nebyly zanedbatelné,“ uvedl znalec.
Expert na hydrauliku:
„Zkolabovalo něco mezi zemí a mostem. Nebyla to jen jedna kapka. Byla to řada drobných hříchů, které se v tomto případe projevily velmi negativně.“
Dalším kritickým momentem na stavbě byl fakt, že stavaři mostní konstrukci přizvedávali i jednostranně. „S ohledem na rozměry a váhu konstrukce bylo nutné přizvedávat. Postupy měly být takové, že pokud se zvedalo jednostranně a upravovala se poloha mostu, měla být provedena různá technická opatření,“ řekl Chromečka. Navíc prý ani obsluha hydraulického zařízení neměla potřebné informace.
Podle obžaloby příčinou tragické nehody byla souhra mnoha zanedbání a nedostatků. Už dříve znalci poukázali i na nedostatky při úpravách původního projektu. Obžalováno je deset lidí, hlavně ze stavebních firem, a to z obecného ohrožení z nedbalosti. Hrozí jim tři až deset let vězení.
Nehoda se stala 8. srpna 2008. Rekonstruovaný silniční most spadl ve Studénce přímo na železniční trať a bezprostředně poté do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius. Na místě zahynulo šest lidí, čtyři ženy a dva muži. Další muž zemřel později v novojičínské nemocnici. Osmou obětí se stala jedna z polských zraněných cestujících, která zemřela v krakovské nemocnici 26. září 2008. Dalších 95 cestujících utrpělo zranění, celková škoda přesáhla 177 milionů korun.