Moravskoslezský kraj se může „chlubit“ největším počtem sexistických reklam

Ostrava - Nejvíce sexistických reklam je v Moravskoslezském kraji. Vyplývá to z výsledků celorepublikové soutěže brněnského občanského sdružení Nesehnutí. Těmi nejurážlivějšími se už zabývá Rada pro reklamu. Letos nominovalo občanské sdružení Nesehnutí 91 sexistických reklam, drtivou většinu zaslali obyvatelé Moravskoslezského kraje, kteří s fotografiemi obsadili první příčky.

Postavíme vám ho. Rychle, levně, profesionálně. Slogan vnadné slečny, která nás však nezve do erotického salonu. Jedná se totiž o reklamu na stavební firmu. Vítěz celorepublikové soutěže o nejurážlivější billboard. Podobné jsou v kraji na každém kroku. Rada pro reklamu musí ročně vyřídit až tisícovku stížností, desetinu z nich uzná a firmy nepovedené plakáty musí stáhnout. „Zaregistrovali jsme, že v této oblasti je větší počet reklam, které jsou předmětem stížností.,“ potvrdil výkonný ředitel Rady pro reklamu Ladislav Šťastný.

 

„Moravskoslezský kraj byl vždycky průmyslovým centrem naší země. V průmyslu pracují hlavně muži. Pak jsou reklamy stavebních firem se spoře oděnými dívkami pro ně působivé,“ myslí si sociolog Lubor Hruška. Firmy s takovými reklamami se musí každodenně potýkat se stížnostmi občanů, na druhé straně ale hlásí: „Máme vyšší tržby!“

„V množství inzertních sdělení, kterými je dnešní člověk masírován, jsme chtěli malinko zakřičet,“ vysvětluje jednatel takové firmy Roman Sova.