Stavba železniční trati ze Studénky na letiště v Mošnově nabírá zpoždění

Ostrava - Stavba nové železniční trati ze Studénky na letiště Leoše Janáčka v Mošnově na Novojičínsku nabrala více než roční zpoždění. Zdržela ji hlavně odvolací řízení a vyvlastňovací proces. Ten dosud neskončil. Přesto oba investoři – stát i Moravskoslezský kraj předpokládají, že stavět začnou na jaře. Cestující by se měli vlakem až na letiště dostat v prosinci roku 2013. Zástupci hejtmanství doufají, že tento termín se už měnit nebude.

Za čtyřicet minut dojede cestující vlakem z Havířova na mošnovské letiště. Z Ostravy – Svinova to bude mít ještě o polovinu kratší. Nové nádraží má stát hned vedle letištní haly. Spojí ho s ní chodba.  Původně ale mělo být pod ní. Moravskoslezský kraj musel změnit plány kvůli vysokým spodním vodám. I to byl důvod, proč se stavba opozdila. „My už delší dobu čekáme na zahájení této stavby. Ten přínos pro letiště bude velký, protože pohodlí a kultura cestování se zlepší,“ myslí si generální ředitel Letiště Ostrava Pavel Schneider. Moravskoslezský kraj má postavit3 kilometrydlouhý úsek trati. Povede podél letiště a mošnovské průmyslové zóny do Sedlnice. Tam se napojí na železnici, kterou se směrem do Studénky chystá modernizovat Správa železniční dopravní cesty.

 

„Pro stavbu kolejového napojení je vydáno stavební povolení. Předpokládá se zahájení stavby ve 2. kvartále roku 2012,“ uvedl vedoucí krajského odboru dopravy Ivo Muras. Správa železniční dopravní cesty předpokládá, že také začne stavět. Na rozdíl od kraje k tomu ještě ale povolení nemá. „Stavba je evidovaná jako veřejně prospěšná. Probíhá vyvlastňovací proces. Proto ten nepřesný start prací. V březnu, nejpozději dubnu 2012 začnou práce,“ věří mluvčí SŽDC Pavel Halla. Železniční napojení letiště přijde MS kraj pravděpodobně na jednu miliardu korun. Správa železniční dopravní cesty počítá s 620 miliony. Na obě stavby by měla přispět Evropská unie.