Infocentrum za šest milionů funguje už rok. Jak se osvědčilo?

Brno - Infostánek na ulici Joštova za bezmála šest milionů korun se stal hned po svém otevření terčem kritiky. Kontroverze vyvolala především cena stavby, která se některým zdála za budku o rozměrech dva krát šest metrů přemrštěná. Jak se po roce od otevření centrum osvědčilo, zjišťovali redaktoři České televize.

V září minulého roku byla slavnostně ukončena oprava tramvajové trati na Joštově ulici. Součástí rekonstrukce byla i stavba tzv. Integrovaného centra mobility. Pod tímto názvem se skrývá stánek, kde občané i návštěvníci města mohou získat informace o dopravním spojení, kulturních či sportovních akcích a pamětihodnostech Brna i blízkého okolí. Kromě informací nabízí centrum i automat na jízdenky přístupný čtyřiadvacet hodin denně, kde je možné zaplatit i bankovkami či platební kartou. To vše za necelých šest milionů.

Interiér infocentra na Joštově ulici
Interiér infocentra na Joštově ulici
Více fotek
  • Interiér infocentra na Joštově ulici autor: ČT Brno, zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/41/4025/402461.jpg
  • Integrované centrum mobility - infocentrum autor: ČT Brno, zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/41/4025/402462.jpg
  • Infostánek na Joštově ulici v Brně autor: ČT Brno, zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/41/4025/402457.jpg
  • Automat na lístky s možností platby bankovkami či kartami autor: ČT Brno, zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/41/4025/402456.jpg
  • Automat na lístky s možností platby bankovkami či kartami autor: ČT Brno, zdroj: ČT Brno http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/41/4025/402460.jpg

Stavba a první rok provozu infocentra byly financovány převážně z dotací Evropské unie. Projekt Civitas, jehož součástí je i informační centrum, financoval první rok provozu. Od poloviny října tak bude provozní náklady hradit samo město. Brněnští zastupitelé dnes schválili, že roční náklady devět set tisíc korun budou hrazeny z rozpočtu Turistického informačního centra. Do budoucna se uvažuje o převodu správy Integrovaného centra mobility pod Dopravní podnik města Brna. „Po vyhodnocení ročního provozu jsme zjistili, že nejčastěji podáváme informace o brněnské dopravě. Je to hlavně díky poloze infocentra na frekventovaném dopravním uzlu. Proto uvažujeme, že od nového roku přejde správa infocentra do rukou brněnského dopravního podniku,“ uvedla vedoucí střediska Turistického informačního centra Petra Kačírková.

Informační stánek na Joštově ulici navštívilo za rok jeho působení více než deset tisíc lidí. Drtivá většina návštěvníků hovoří česky, ale jak jsme zjistili, ani domluva v anglickém nebo německém jazyce není problém. Zkusili jsme se zeptat na cestu i v ruštině a francouzštině. I v těchto případech byla domluva možná, ale buď jsme dostali lístek s popisem cesty, nebo jsme přešli do konverzace v angličtině. „Infocentrum funguje především pro rezidenty. Naše pracovnice jsou sice proškoleny i v komunikaci v cizích jazycích, ale více než devadesát procent návštěvníků hovoří česky,“ dodala Kačírková.