Ministr dopravy Zdeněk Žák je na návštěvě Moravskoslezského kraje

Moravskoslezský kraj – Na návštěvu Moravskoslezského kraje přijel ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák. Slíbil vyřešit dálnici a podpořit miliardové investice do železniční dopravy. Peníze na většinu projektů zatím vláda ani kraj nemá. Získat je chtějí z fondů Evropské unie.

Ministr dopravy dnes zástupcům kraje a města slíbil plnou podporu při rozvoji železniční dopravy. Proklamovaná podpora se týká například modernizace železničního uzlu v Ostravě, elektrizace tratě Frýdek-Místek – Valašské Meziříčí nebo zakoupení nových vlaků. „Toto memorandum jednoznačně specifikuje priority, které máme tady v Moravskoslezském kraji,“ uvádí náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Daniel Havlík (ČSSD).

Na kvalitnější dopravu chce kraj do roku 2020 vyčerpat z fondů unie desítky miliard korun. „Já budu spokojen, když se nám podaří zrealizovat osmdesát procent staveb,“ dodává Daniel Havlík.

Ministr dopravy chce řešit také problematický úsek ostravské části dálnice D1. Už příští týden se chce proto sejít se zhotovitelem, společností Eurovia. „Potom budeme moudřejší. Já myslím, že je fér, aby se k tomu postavili čelem. Nám se zatím nepodařilo najít jiné řešení, než tu komunikaci snést a vybudovat znova,“ tvrdí ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.

Ministr s sebou nepřivezl dobré zprávy pro všechny. Například zástupce Havířova určitě nepotěšil informací, že trvá na zachování staré nádražní budovy. Tu chtělo město zbourat a za peníze z unie postavit novou. O finance z unie ale možná nakonec přijde. „Máme vydána tři stavební povolení s nabytím právní moci, máme v podstatě připravenou zadávací dokumentaci pro vyhlášení veřejné zakázky, takže jsme připraveni na zahájení stavby,“ uvedl 15. října 2013 náměstek primátora města Havířov Petr Smrčka (ČSSD). „Hodnoty se mají uchovávat, spravovat a kultivovat. Velmi snadno se boří, podstatně hůře se buduje,“ namítá ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.

O dopravě v kraji se bude v Ostravě jednat také zítra. Hlavním tématem bude ostravské letiště a možná i výstavba koridoru Dunaj – Odra – Labe.