
Zpravodajský servis České televize ovládl volební víkend
Česká televize nabídla tradičně nejkomplexnější předvolební i volební servis. Od první debaty vysílané 2. září až po vyhlášení výsledků parlamentních voleb v sobotu 4. října zasáhlo vysílání veřejnoprávní televize věnované volbám celkem 3,45 milionu dospělých diváků. Významný zájem zaznamenaly také sociální sítě a zpravodajský web ČT24.cz, které v den voleb přilákaly rekordní návštěvnost a miliony zobrazení.
6. 10. 2025
„Česká televize potvrdila, že je pro veřejnost i v době voleb jedním z hlavních zdrojů důvěryhodných informací. Diváci od nás očekávají nejen rychlé a ověřené výsledky, ale i kontext a přehled, který pomáhá porozumět širším souvislostem. To vše naši redaktoři, moderátoři a dramaturgové během celého volebního období nabídli,“ říká ředitel Zpravodajství a publicistiky Petr Mrzena.
Volební sobota 4. října patřila na televizním trhu především stanici ČT24, která nabídla celodenní servis s živými vstupy ze štábů, přehlednými grafy, rozhovory s lídry i aktuálními analýzami, například v rámci dopoledního vysílání z pražského Planetária. Hlavní odpolední Volební studio ČT24 vysílané od 13:45 do 19:00 hodin sledovalo v průměru 571 tisíc diváků při podílu 27,38 %, zásah činil 1,73 milionu lidí.
Dohromady pak volební vysílání České televize během soboty 4. října zasáhlo 2,71 milionu diváků starších patnácti let. ČT24 se tak stala nejsledovanějším televizním programem dne s celodenním podílem 15,73 %, což představuje nejvyšší výkon od loňských zářijových povodní.
Nadprůměrnou sledovanost zaznamenaly také Události na ČT1 a ČT24 s průměrným počtem 1,17 milionu diváků, při podílu 37,76 %. Hlavní zpravodajská relace se stala nejsledovanějším pořadem soboty.
Už měsíc před volbami nabídla Česká televize rozsáhlý cyklus čtrnácti předvolebních debat, které po celé září vysílala stanice ČT24 v úterní, středeční a čtvrteční večery. Tyto debaty celkem zasáhly 1,62 milionu dospělých diváků. Nejsledovanější byla debata na téma zahraniční politika z 25. září. K tomu nabídla ČT čtyři předvolební duely kandidátů na premiéra a Superdebatu.
Rekordní zájem o web a sociální sítě ČT24
Silný zájem veřejnosti se projevil i v online prostředí. Na zpravodajský web ČT24.cz zavítalo v sobotu 468 tisíc uživatelů českého internetu, kteří si zobrazili více než 2,5 milionu stránek. K tomu dalších 390 tisíc zobrazení zaznamenala v sobotu aplikace ČT24.
Mimořádný zájem o volební dění byl také na sociálních sítích České televize. Profil ČT24 na Instagramu zaznamenal v sobotu více než 18,5 milionu zobrazení příspěvků a příběhů a v neděli dalších 8,5 milionu. Facebook ČT24 měl v sobotu 7,8 milionu zobrazení a v neděli 6,5 milionu, zatímco profil ČT24 na síti X dosáhl během víkendu celkem více než tří milionů zobrazení: 1,9 milionu v sobotu a 1,2 milionu v neděli.
Zdroj sledovanosti: ATO – Nielsen, TS0 + živě, k 6. 10. 2025
Zdroj dat k sociálním sítím: analytika Meta a X
Zdroj dat návštěvnosti webu: SPIR / NetMonitor
Tiskové oddělení České televize



- TZ_Česká televize nabídla nejkomplexnější volební servis
Dokument Word43 KB