(1987 - 1991, pod názvem Kvartet Dr. Konopného dodnes) Praha
Pozn.: Kapela se jmenovala Dvouletá Fáma, číslovku "ll" používáme z čistě technických důvodů, abychom odlišili tuto sestavu od té z let 1981 - 3.
Původní, experimentálně novovlnná Dvouletá Fáma skončila svoji činnost po koncertě v Olomouci na jaře 1983. Důvodů bylo několik: rozhádanost pramenící z rozdílných názorů na další hudební směřování tělesa, ztráta zřizovatele a také zkušebny. Vzápětí po rozchodu byl baskytarista Ivan Benda jat Romanem Šteflem a "použit" pro nový Šteflův projekt Chodská lidová. Ze zpěvačky Jana Macháčkové se stala Viková, začala se věnovat domácnosti a svůj hudební talent vložila do výuky dětského zpěvu. Její manžel, kytarista Martin Vik a bubeník Zdeněk Konopásek občas studiově spolupracovali s kytaristou Pavlem Richterem v rámci jeho hudebních experimentů, psaných pro různé divadelní projekty.
A právě dvojice Vik - Konopásek začala už někdy v roce 1986 sondovat terén, příhodný ku comebacku Dvouleté Fámy. V létě 1987 se oba seznámili se svéráznou pražskou postavou, konferenciérem legendárního divadelně punkového souboru Ultrapunk, Radomilem Uhlířem. Tato vskutku renesanční osobnost se věnovala herectví (soubor Vizita, spolupráce se Sklepem), psaní divadelních (a později rozhlasových) her, a hlavně tvorbě nezvyklých "mystických" textů, jež přednášeny samotným autorem s jeho nezaměnitelnou dikcí, dokázaly působit na posluchače jako uragán. Vik s Konopáskem se rozhodli ihned - tím vhodným mužem-frontmanem nemůže být nikdo jiný než právě Uhlíř.
V prosinci 1987 soubor získal zkušebnu, ve které během několikaměsíčního hraní postavil repertoár, založený na dialogu částečně improvizovaného hraní a Uhlířových rozmáchlých veršů a slovních výbuchů. Hudba nové Dvouleté fámy jakoby se ale přiblížila spíše do oblasti brněnské alternativy (J. "Zub" Vlček Dvouletou fámu srovnává s brněnském Éčkem), než aby si nějak zavdala s tím, čím žily pražské rockové kluby.
Proto snad také první koncertní pokus v únoru 1988 na jedné pražské vernisáži skončil fiaskem. Ten druhý zmiňuje Vlček v Gramorevui (1988): "…Červnová premiéra v klubu Na chmelnici však znamenala velký úspěch u velmi náročného publika a kritiky. Dvouletá fáma hraje nezvyklý beefheartovský rock. Nemá vzory, ba ani spřátelené kapely." Vskutku bylo na co se dívat: dva sedící instrumentální a zvukoví experimentátoři Vik (g, g-synth) s Konopáskem (ds, perc) a nad nimi široce rozkročená, mohutná, dvoumetrová postava šíleného Radomila s divoce koulejícíma očima a hlasem připomínajícím hřmot Niagarských vodopádů. Koncem roku 1988 se k tomuto nezvyklému triu připojil na čas ještě baskytarista Josef "Ferda" Matoušek.
Experiment Dvouleté Fámy pak pokračoval i v devadesátých letech, ale postupně se přetransformoval v pouhé improvizované doplňovaní Uhlířových textů, takže časem změnila kapela i název - na Kvartet Dr. Konopného. Uhlíř si také zahrál v několika filmech (jeho role traktoristy ze "sklepáckého" příběhu "Na brigádě" ve filmu "Pražská pětka" je již legendou), pracoval pro televizi a pro rozhlas (např. v rádiu Limonádový Joe jako Dr. Zvonař). S Kvartetem Dr. Konopného vystupuje příležitostně dodnes.
Co se zachovalo do roku 1989 (včetně):
- Audio:
Sampler Black Point (DF skladbu "Solidnost" z r. 1988)