Caravaggio
Dvě klubová setkání s výlučným dílem britského režiséra Dereka Jarmana, (1942-1994), umělce, který provokoval svou tvorbou podobně jako na příklad jeho krajan Peter Greenaway. Prvním snímkem jsou epizody ze života italského malíře Michelangela Amerisiho, zvaného Caravaggio. Od smrtelné postele Caravaggiovy se v retrospektivách odvíjí Jarmanova vize umělcova života, vyprávěná s mimořádným důrazem na výtvarnou složku díla především prostřednictvím obrazů - malířových i filmových.
Režisérovi bylo toto téma nepochybně mimořádně blízké, neboť jednak sám vystudoval výtvarné umění a v začátcích své umělecké dráhy se věnoval malbě, kostýmnímu návrhářství a scénografii, jednak v mnoha momentech bouřlivého umělcova života musel najít sám sebe. Jarmanovská vize caravaggiovského světa je zcela osobitá, nepodřízená striktním zákonům historické věrnosti. Proto se v ní kromě dobových kostýmů setkáme s moderními šaty, s auty a motorkami, slyšíme hluk moderní ulice, proto v ní malíř maluje moderní expresionistická plátna, zatímco jeho vlastní dílo se prezentuje formou dokonalých živých obrazů....To vše dohromady se však skládá v hlubokou, bolestnou výpověď o umění, o sensualitě, o tvůrčích a lidských krizích. Právem získal tento snímek v roce 1986 Stříbrného medvěda na 36. Mezinárodním filmovém festivalu v Berlíně.