Clouseau na stopě
Té noci zazněly z nádherného paláce Benjamina Ballona, rozkládajícího se v obrovské zahradě kdesi na okraji Paříže, čtyři výstřely. Očím zděšeného majordoma, který první přispěchal na místo, se zjevila komorná Maria Gambrelliová, stojící s ještě kouřící pistolí v ruce nad mrtvolou svého milence, španělského šoféra Miguela. Všechny důkazy hovoří proti ní, nikdo soudný nemůže o její vině pochybovat. Jenomže vyšetřováním byl - tak trochu náhodou a tak trochu omylem - pověřen inspektor Jacques Clouseau z pařížské Sureté. A toho nikdo a nic nepřesvědčí, že tato krásná a křehká žena, do níž se na první pohled zamiloval, je vražedkyně. A dokonce mnohonásobná, neboť Miguel nebude zdaleka poslední obětí...
Druhý film s geniálním nešikou Jacquesem Clouseauem bývá někdy označován za nejlepší z "panteří" řady, i když do ní původně neměl patřit. Měl v něm sice hrát Sellers, ovšem nikoli Clouseaua. Ale režisér Blake Edwards, kterého povolalo studio, aby zachránil projekt, s jehož přípravou nebyli šéfové studia spokojeni, pozměnil scénář, vycházející z divadelní hry, navázal na úspěch Růžového pantera a ze Sellersovy postavy udělal Clouseaua. Oproti prvnímu "Růžovému panterovi" pak ještě film obohatil o postavy komisaře Dreyfuse a asijského sluhy Katoa, kteří se následně objevovali i v dalších příbězích.