Mohou děti s poruchami učení uspět v českém vzdělávacím systému? A co je to vlastně „dobrá škola“? Dokument o rovnosti, férovosti a inkluzi.
Dysproporční děti

Dysproporční děti jsou děti, které se nějakým způsobem odchylují od normy svými individuálními zvláštnostmi. Učitelka ze Základní školy Štross Maria Vlčková, kterou systém v době jejích školních let z běžného vzdělávání vylučoval a dokonce hrozilo, že se stane žákyní zvláštní školy, vnímá, že množina takových dětí v českém školství je stále početnější. Díky tomu, co prožila, má pro ně pochopení.

Děti, které uvidíme společně s jejich rodiči, trpí třeba dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií nebo dyspraxií. Dokumentaristka Markéta Oddfish Nešlehová si svým filmem klade otázku, co to vlastně je dobrá škola, zda v českém vzdělávacím systému vůbec probíhá inkluze nebo ne a zda všichni školáci musí být nutně stejní, aby uspěli.

Napište nám