
Vltavská vodní cesta
Obsah dílu
První ucelený projekt na splavnění Vltavy z Českých Budějovic do Mělníka byl vypracován už v roce 1894. Úsilí o realizaci plánu značně zesílilo po vydání „Vodocestného zákona“ v roce 1901. Rozsáhlé dílo se však podařilo dokončit teprve po 116 letech. Souvislá vodní cesta dlouhá 237 km trhá po prvních letech provozu rekordy návštěvnosti. Veškeré nově vybudované objekty mají jednotící architektonický ráz. Mimořádná pozornost byla věnována rovněž ochraně přírody.
Přehled dílů
Automatické mlýny
Najdete je na pravém břehu řeky Chrudimky v blízkosti historického centra Pardubic. Byly v provozu více než sto let.
Bydlení ve fragmentech
Bytový dům najdeme v pražském Karlíně naproti historické budově Invalidovny. Fasádu tvoří netradiční rozpixelované plochy bloků.
Mlýn ve Vrchpolí
Bílé válcové těleso je jasnou dominantou okolí Zbyslavic a Olbramic. Zděný větrný mlýn holandského typu byl postaven v roce 1869 na místě, kde předtím přes sto let stával mlýn dřevěný.
Palác v Hybernské
Nachází se přímo v centru Prahy a spojuje hodnoty kulturní památky s moderní architekturou.
Jurkovičovy novostavby na horách
Symbolem Beskyd a Valašska jsou malebné horské útulny Maměnka a Libušín v horském sedle Pustevny.
Majestátní silniční estakáda z Lahovic do Slivence
Nejdelší estakáda ve střední Evropě je součástí vnějšího Pražského okruhu. Měří 2055 metrů a leží na 88 pilířích, z nichž nejvyšší dosahuje výšky 40 metrů.
Liberecký univerzitní areál
Vysoká škola strojní v Liberci vznikla v roce 1953, aby vzdělávala kvalifikované inženýry pro místní průmysl.
Knihovna v zachráněném hradu v Soběslavi
Unikátní stavba využívá historický objekt, v němž byl v roce 1394 vězněn král Václav IV.
Bílá věž nad Hradcem Králové
Renesanční věž ze světlého hořického pískovce se již v šestnáctém století stala dominantou města.
Akční hala v Dolních Břežanech
Prostorový objekt ve tvaru rotačního elipsoidu splňuje současné bezpečnostní požadavky a předznamenává budoucnost.