Zahraniční obchod, řezbářství, loutkové divadlo, sochy ze dřeva i z kamene, cesty do Indie, samostatné výstavy, dětské tábory i jiné akce na statku v Malé Lhotě. Režisér Martin Hanzlíček v dokumentárním portrétu představuje životní hledání, zlomy i svět umělce Petra Kavana.

I když vystudoval zahraniční obchod, daleko víc ho zaujalo vyřezávání ze dřeva. Od prvních pokusů ještě na pražském balkoně vedly postupně kroky ke klasickým loutkám. Petr Kavan spolu s přáteli založil divadelní loutkový soubor Pidluke Padluke. Od loutek byl už jen krok k figurálním i abstraktnějším dřevěným sochám a také prvním výstavám. V roce 1984 objevil při hledání místa, kde by se mohl usadit, statek na Malé Lhotě, vesnici jen s několika obyvateli. Usadil se tu a začal tvořit a hospodařit. A také pořádat kulturní akce. Od divadelních představení přes dětské tábory. Ale zkoušela tu i skupina Lucie. A pak se nečekaně Petr Kavan vydal do Indie. V jižní části země objevil městečko plné dílen, kde sochaři otesávali kameny, a rozhodl se zde zůstat. Jako mistr dílny měl na starosti ranní hinduistické rituály a indické sochařství výrazně ovlivnilo jeho tvorbu. Pozoruhodný je zejména soubor žulových mrakodrapů kombinující americkou architekturu a indické duchovní prvky s názvem Manhattan nebo jednoduché plastiky obecně srozumitelných symbolů. Kavanovy sochy se objevily i ve filmu Vladimíra Michálka Zapomenuté světlo, ve kterém si sám sochař zahrál jednu z rolí. Režisér Martin Hanzlíček přináší výrazný portrét životních zlomů, hledání, vnitřního prostoru i pohledu na svět originálního umělce a především člověka Petra Kavana.

Napište nám