
V čem a proč jsou filmoví Čeští lvi i Ceny kritiky konzervativní
Obsah dílu
Jedno je třeba říct hned na úvod: letošní ceremoniály jak Cen české filmové kritiky, tak Českých lvů se hrubě nepovedly. To sestavy vítězných filmů snesou přísnější kritéria, i když oba diskutující hovoří o kompromisech, které oba podniky provázejí. Debata se vedla rovněž o tom, nakolik a v čem je současná tuzemská filmová produkce konkurenceschopná na mezinárodní scéně. Nebo o tom, zda měl by stát podporovat českou kinematografii při lobbingu v Hollywoodu. A na závěr se diskutující svěřili s tím, co je osobně zasáhlo z těch filmů, které zhruba v posledním půlroce viděli v kině.

Přehled dílů

Co ukázal letošní rok v české kultuře
Irena Hejdová — Pavel Klusák

Co mají společné filmy Přišla v noci a Její tělo?
Kamila Šedivá Boháčková — Pavel Sladký

Dají se filmy Hranice a Bratři vůbec posuzovat nepředpojatě?
Kristina Roháčková — Jan Sedmidubský

Třicet let v čele kulturní instituce. Není to vážně trochu moc?
Vladimír Hulec — Jan Vitvar

O co se hraje v hollywoodské stávce
Šárka Gmiterková — Táňa Zabloudilová

Film Bod obnovy v české kinematografii
Julia Pátá — Ivan Adamovič

Umění učit umění
Pavlína Morganová — Dominik Lang

Uměleckými překlady se v této zemi téměř nejde uživit
Nina Hřídelová — Viktor Janiš

Streamovací služby ještě porostou
Táňa Zabloudilová — Tomáš Vyskočil

Jaká dopadla letošní Magnesia Litera?
Klára Fleyberková — Jan Bělíček



