
8/13 Hraní a hráči
Obsah dílu
Tvorbu divadla provázejí tituly, jejich výběr se na první pohled mohl zdát rizikem. nezaručují divácký úspěch, nehrají se ani příliš dlouho, ale přinášejí hercům zkušenosti, které se zúročí později.
Přehled dílů
1/13 Zrod nového divadla
Dějiny fenoménu se začínají psát v říjnu 1992, kdy v malém sále domu v Zelené ulici na Praze 6 poprvé hráli tehdejší studenti Katedry alternativního a loutkového divadla pražské DAMU.
2/13 Znovu na začátku
Po odchodu zakladatelské skupiny nastupuje soubor nový, opět tvořený ročníkem z pražské DAMU, který vedl tehdejší režisér Národního divadla Miroslav Krobot.
3/13 Zkouška klasikou
V roce 2000 vznikají další dvě profilové inscenace souboru: Oblomov a Bratři Karamazovi. Dvě díla světové klasiky, pro jejichž chápání byl v té době stále v živé paměti více než dobrý vzor.
4/13 Ve víru šílenství
Na prahu milénia získává divadlo stálého kmenového autora: Petra Zelenku. Poprvé jako regulérní herec vystoupil i Miroslav Krobot. Divácký zájem začíná být enormní a na lístky se stojí nekonečné fronty.
5/13 Reality kouzelné i nekouzelné
Nečekanou událostí se stává nasazení Mozartovy Kouzelné flétny: orchestr je nahrazen klavírním kvintetem s flétnou a herci nejen hrají, ale i zpívají své party.
6/13 Být nebo nebýt
Divadlo dokazuje, že zdaleka nezáleží na velikosti jeviště jako na tom, jakými prostředky pracuje a co dokáže přesvědčivě vytvořit. Třeba i hradní interiér nebo baseballový stadion.
7/13 Objevování nových možností
V roce 2007 přichází divadlo s novým autorem. Jmenuje se Doyle Doubt a neexistuje. Respektive jsou jím všichni, kdo se na vytvoření konceptu a textu inscenace Černá díra podíleli.
8/13 Hraní a hráči
Tvorbu divadla provázejí tituly, jejich výběr se na první pohled mohl zdát rizikem. nezaručují divácký úspěch, nehrají se ani příliš dlouho, ale přinášejí hercům zkušenosti, které se zúročí později.
9/13 Umění odejít
Rok 2012 a dvě originální inscenace: Miroslav Krobot do jednoho světa svedl Rolling Stones a medvídka Pú, poprvé pak v Dejvicích hostoval režisér Michal Vajdička s koláží z povídek Irwina Welshe.
10/13 S novým šéfem
Miroslav Krobot odešel z divadla jako umělecký šéf, ale zůstal jako herec. Novým šéfem se stal režisér Michal Vajdička.