Francouzská akrobacie na českých letadlech
Legendární proudový podzvukový cvičný letoun L-39C Albatros úspěšně šíří slávu českých konstruktérů už desítky let. Stal se nejrozšířenějším proudovým cvičným letadlem na světě. V současnosti začal jeho zcela nový příběh výrobou letounu L-39NG s moderními technologiemi a vylepšenými bezpečnostními prvky. Zásadní je také použití nového motoru a unikátní technologie překrytu kokpitu. Na konci roku 2018 absolvoval letoun nové generace první let a nyní jej čeká série certifikačních zkoušek ve vzduchu i na zemi. Zákazníci si již u českého výrobce objednali téměř 40 letadel L-39NG.
L-39 Albatros je stálicí také v oblasti letecké akrobacie. Francouzská civilní letka Breitling Jet Team pod vedením Jacquese Bothelina je toho největším důkazem. Na české stroje spoléhá již více než 15 let. Stále aktivní kariéra pilota Jacquese Bothelina čítá téměř 12 000 letových hodin na 150 typech letadel. Vede tým složený ze sedmi špičkových francouzských pilotů. V rámci některých akrobatických manévrů jsou letouny jeho týmu pouhého 2,5 metru od sebe. Létají rychlostí až 750 kilometrů v hodině. Podíváme se do zákulisí největšího profesionálního civilního týmu tohoto rozsahu na světě. Francouzští piloti vezmou diváky na letecké show, do zákulisí i přímo do kokpitu a nebudou šetřit ostrými zvraty při svých akrobatických vystoupeních na samotné hranici možností lidí i strojů. Jaká je životní cesta pilota Jacquese Bothelina, výjimečného muže, který sobě ve světě jen těžko hledá konkurenci ve skupinovém akrobatickém létání? Proč a jak svůj osobní příběh spojil právě s českými letouny L-39 Albatros?