Dánský kriminální seriál Dicte vypráví o stejnojmenné hrdince, která pracuje jako novinářka, je rozvedená a žije jen se svou dospívající dcerou Rose. Dicte se v úvodu série vrací do svého rodného města. Krátce po nastěhování se Dicte dostane k děsivému případu, který chce za každou cenu rozkrýt – ve městě je nalezeno mrtvé tělo ženy, z něhož někdo brutálně vyřízl dítě. Společně s vyšetřovatelem Johnem Dicte objevuje, že za děsivým násilím stojí celý gang zaměřující se právě na obchodování s dětmi. Dicte, která před mnoha lety sama dala – pod nátlakem okolí – dítě k adopci, se celá věc osobně dotýká. Dánský seriál se tak kromě kriminální linky zaměřuje také na podstatná společenská témata jako mateřství nebo násilné přivlastňování si ženského těla.

Druhá série zkoumá mimo jiné problematiku obchodování s lidmi. Neohrožená reportérka Dicte se snaží rozkrýt zapeklité případy, ve kterém hrají roli diamanty i kruté manipulace s druhými. Kromě toho se hrdinka vypořádává také se svou komplikovanou rodinnou situací a pomalu si zvyká na to, že se její dospělá dcera osamostatňuje. Zatímco první série se zaměřovala především na téma mateřství, ta druhá věnuje pozornost otcovství. Jak nás postavy našich otců ovlivňují? A kde vzniká pouto mezi dítětem a otcem? A musí pouto vycházet z pokrevní spřízněnosti, nebo jsou podstatnější jiné aspekty? Druhá řada ukazuje, že ta pouta, která nás nakonec nejvíc ovlivňují, nejsou ta biologicky určená, ale ta, jež si sami vybudujeme.

Seriál Dicte se stal v Dánsku značně populární a následně byl pak vysílaný také v mnoha dalších zemích. Herečka Iben Hjejleová, která hrdinku ztvárnila, řekla v roce 2016 rozhovoru pro britský Channel 4, že bylo na čase uvést konečně seriál, kde je hlavní hrdinkou žena nad čtyřicet. Právě ženy této věkové skupiny jsou ostatně ve filmech a seriálech coby hlavní postavy zobrazovány často značně stereotypně, anebo vůbec.