Host: Mucha – Týden: Svitava pod parou/Prezidentky v HaDivadle/Serial Killer podruhé – Fenomén: Galerie moravské i národní. Uvádí S. Michailidis

Obsah dílu

Přehrát vše

Nikola Muchová, alias Mucha, se narodila v Krnově, pochází z Kyjova a žije v Brně. Ve svých 29 letech má za sebou už poměrně pestrý život. Na domácí hudební scéně se pohybuje od roku 2005. První studiové album s názvem Slovácká epopej vydala v roce 2013. Letos vydává své v pořadí čtvrté studiové album.Prozradí nám něco ze zákulisí své tvorby, která se řadí do škatulky femipunk? Vrátit řeku do města – to je jeden z cílů festivalu Svitavou pod parou. Architekt Michal Palaščák se zamyslí nad urbanistickým řešením tohoto problému i o užitečnosti takových kulturních akcí. Mezinárodní festival seriálové a televizní tvorby s provokativním názvem Serial Killer vznikl loni v Brně. Letos v září proběhne jeho druhý ročník a nás bude zajímat, jaké novinky a taháky pro své diváky připravil. Fokus je zaměřen na Norsko, v hlavní soutěži se objeví projekty V. Tauše Zrádci i film Ivana Zachariáše Bez vědomí. Velmi očekávaná premiéra rakouského dramatika W. Schwaba Prezidentky se chystá v HaDivadle. Měla proběhnout už v červnu, ale z důvodu nemoci v souboru musela režisérka Kamila Polívková jednu z rolí přeobsadit. Když Schwab zaslal v roce 1988 text této fekální grotesky vídeňskému Burgtheateru , byl mu vrácen jako nehratelný. Dnes patří k nejčastěji hraným rakouským dramtům, i v Burgtheateru. Na velké příspěvkové kulturní instituce, které jsou zřizovány přímo Ministerstvem kultury, klade odborná i laická veřejnost velké nároky, čeká od nich bezchybné fungování a zejména naplňování poslání, kvůli kterému byly zřízeny (ať je to činnost sbírkotvorná, výstavní či vědecká a reprezentativní). To, co se v posledních měsících dělo kolem Národní galerie Praha, ukazuje, že ani tyto špičkové instituce nejsou imunní vůči krizím. V našem fenoménu se pokusíme, spolu s prof. Vítem Vlnasem, odborníkem na umění 16.-19. století, a Vítem Havránkem, teoretikem, kurátorem a pedagogem zaměřeným na umění současné, odpovědět na některé otázky. Jak lze posoudit, zda instituce plní svou kulturní misi? Neměl by se změnit způsob jmenování a odvolávání ředitelů? Jak navazují dlouhodobé plány institucí jako je například Moravská galerie či Národní galerie Praha na koncepci kulturní politiky státu?

Stopáž52 minut
Rok výroby 2019
 P ST HD
ŽánrMagazín