Host: Dokumentaristka Helena Třeštíková. Fenomén: Výtvarné umění přes čáru a kde je jeho hranice s aktivismem. Týden: Dokumentární záznam o vzniku neexistující inscenace z A Studia Rubín. Klavírní nahrávka Marthy Argerich. Upírská inscenace Ať vejde ten pravý ve Švandově divadle. Uvádí S. Michailidis

Obsah dílu

Přehrát vše

Rafani, PodeBal, GumaGuar nebo Ztohoven. Umělecké skupiny, které svými intervencemi do veřejného prostoru překračují hranice umění a někdy i zákona. Takzvané aktivistické umění je vidět, je slyšet a hodně se o něm mluví. Jenže, může v dnešním informacemi zahlceném světě umění ješt někoho zasáhnout, natož třeba něco ovlivnit či změnit? A stojí o to vůbec? Ve studiu o tom budou debatovat člen umělecké skupiny Ztohoven Roman Týc a publicista Jan H. Vitvar z Respektu.

Helena Třeštíková se ve své filmové tvorbě se věnuje časosběrné dokumentaristice zaměřené zejména na mezilidské vztahy a sociální problémy. Za svůj život natočila čtyři desítky dokumentárních filmů. Známé jsou zejména Manželské etudy, Katka nebo Mallory. Dokument Marcela získal cenu za nejlepší evropský dokument na mezinárodním festivalu v Seville (2007) a za film René získala Helena Třeštíková v prosinci 2008 cenu Evropské filmové akademie Prix Arte 2008 v kategorii dokument. Do kin nedávno vstoupil její poslední film Anny.

V Týdnu nám hudební publicista Ivan Ruml přiblíží novou nahrávku virtuozní klavíristky Marthy Argerich. A Tomáš Šťástka, kulturní redaktor MF DNES zhodnotí hned dvě divadelní inscenace – Lockwood z dílny A studia Rubín a upírský detektivní horror Ať vejde ten pravý ve Švandov divadle.

Stopáž52 minut
Rok výroby 2020
 P ST HD
ŽánrMagazín