ADRENALIN

Co očekáváte, to dostanete

22. 7. 2011

Seznamte se s novinkou mezi pracovními čtyřkolkami. Jde o prodlouženou alternativu známého Blade 550 s označením LT s plnohodnotným prostorem pro dva pasažéry.

Co očekáváte, to dostanete Po prodloužení rámu povyrostla celková délka o 205 milimetrů. To je vzdálenost, která je u čtyřkolky hodně znát a rozdíl v rozlehlosti kokpitu je tak opravdu citelný. Protažení se dočkalo zároveň i sedlo. Spolujezdec má k dispozici samostatné vyvýšené sezení doplněné o měkkou opěrku a dvě pogumovaná madla. Mimo to si na dlouhého Bladea našel cestu i inovovaný a jinak uspořádaný displej, který zobrazuje kompletní repertoár informací.

Co očekáváte, to dostanete Jednou z posledních novinek delší varianty je upravený hlavní brzdový válec, tlačící kapalinu ke třem třmenům přes sériově dodávané pancéřové hadičky. Kotouče mají 230ti milimetrový průměr a disk zadní brzdy je uchycen přímo na kardanu. Vše ostatní se shoduje s krátkým bratrem, to znamená nezávislé zavěšení na obou koncích, motor se zdvihovým objemem 503 kubíků, elektricky připínatelný přední náhon i přední uzávěrka, a nepřehlédnutelná dvojitá koncovka výfuku, prostě Blade.

Co očekáváte, to dostanete Pracovní aparát ochotně vozí dvoučlennou posádku, případně tahá vlek a síly na to má i v uškrcené, tedy homologované, verzi dost – přesně dvacet koní. I když otevřených 41 koní ve variantě offroad je přeci jen zajímavější hodnota. Dobře je, že se Blade LT dodává rovnou na velkých čtrnáctipalcových kolech, které tak částečně kompenzují nižší prostupnost danou větším rozvorem.

Co očekáváte, to dostanete S řízením není potřeba se prát, v těžkém terénu ulehčuje situaci nezávislé odpružení všech kol, připínatelná uzávěrka předního diferenciálu a když je nejhůř, tak ještě naviják. V zatáčkách musíte delšímu rámu mírně domluvit, ale nejde o nic, co by vyžadovalo nadlidské úsilí. Výborným pomocníkem v průběhu sjezdů je motorová brzda, tedy mechanismus, který zařizuje, aby se po ubrání dalo motorem brzdit stejně jako u manuální převodovky.

Co očekáváte, to dostanete Na konec se dá říct, že co od prodloužené verze oblíbeného Bladea očekáváte, to v případě LT dostanete. V první řadě je řeč o komfortu pro dva dospělé cestující a zatímco řidič bude rád, že se na něj nikdo nelepí, pasažér si větší měrou pohoví na upravené sedačce s opěrkou a vyvýšených plotnách pro uvolněné odložení dolních končetin. Podvozek je v dané třídě na dobré úrovni. Ovládání je bez výhrad. Výkon půllitrového kladiva nabízí i v pracovním vydání spoustu zábavy kdekoli mimo zpevněné cesty. A komfort pro posádku je takový, jak to má na plnohodnotném dvoumístném stroji být.

TGB Blade 550 LT

Motor: kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec, OHC/4
Objem: 502,6 ccm
Výkon: 14,8 kW(20k)/7000 ot./m.Převodovka: variátor
Světlá výška: 305 mm
Suchá hmotnost: 352 kg
Objem nádrže: 18,3 l
Cena: 169 900 Kč

Autor: Přemysl Vaněk