ZAJÍMAVOSTI

Zeus: Nepřehlédnutelné božstvo

29. 7. 2006
Chcete se odlišit a už vás nebaví běžné konfekční automobily a motocykly? Zabijte dvě mouchy jednou ranou a pořiďte si čtyřmístný Zeus. Tato tříkolová kreace totiž nepochází z žádného filmu o osidlování vesmíru, ale je ryze pozemská.

Zeus: Nepřehlédnutelné božstvo Poprvé se objevila před třemi lety na autosalonu v Mnichově, kde francouzský výrobce Side-Bike představil světu elegantně vypadající stroj s doslova božským pojmenováním. My jsme měli tu čest jako vůbec první novináři v české republice okusit vše, co Zeus nabízí. Pojďme si ale nejprve něco říci o technice.

Poprvé se objevila před třemi lety na autosalonu v Mnichově, kde francouzský výrobce Side-Bike představil světu elegantně vypadající stroj s doslova božským pojmenováním. My jsme měli tu čest jako vůbec první novináři v české republice okusit vše, co Zeus nabízí. Pojďme si ale nejprve něco říci o technice. Pod slušivě střiženým svrchníkem se totiž ukrývají výhradně komponenty francouzské provenience. V příhradovém hliníkovém rámu je tedy ukryt čtyřválcový šestnáctiventilový dvoulitr převzatý z produkce Peugeotu. Jeho největší výkon 133 koní se přenáší na zadní kola ano, poháněná jsou obě za asistence pětistupňové sekvenční převodovky. Co rozhodně překvapí, je kromě atraktivního space vzhledu a opravdu kvalitního zpracování, také nabídka úložného prostoru. Zavazadelník za dvoumístnou lavicí sajdy je objemnější než by člověk čekal. A po odklopení dvojsedla pod jezdcem se objeví další prostor. Celkový objem obou schránek je pak neuvěřitelných 400 litrů. To předurčuje boha Zeuse k dlouhým výletům stejně dobře, jako i možnost tažení přívěsu. 

Zeus: Nepřehlédnutelné božstvo Vzhledem k pohotovostní hmotnosti pouhých 680 kilogramů si asi každý umí představit nadpozemské jízdní výkony. Správný adrenalinový zážitek vás čeká především v sajdkáře, která je vybavena dvojicí bezpečnostních pásů a v našem případě i dvd přehrávačem. Horní ukotvení samonavíjecích pásů je však hodně vysoko a nepříjemně se zařezává do krku. Při nárazu by se tak spolujezdec zřejmě uškrtil dříve, než se mu stačí o obličej rozplácnout LCD obrazovka přehrávače. Každopádně i při pomalejší jízdě silnice před sklem sajdy nebezpečně rychle utíká. I když je motor ještě syrový už v nízkých a středních otáčkách dovede udávat raketové zrychlení. Třešničkou na čtyřpatrovém dortu je pak projíždění zatáček. Podvozek totiž vychází ze zkušeností z okruhových speciálů. Než si zvyknete je to trochu boj s odstředivou silou. Jízda na hranici fyzikálních zákonů je potom pouze pro největší masochisty, nebo pro vyznavače aerobiku hlavně sedacích svalů. Každopádně Side Bike Zeus je originální a exklusivní záležitost. Svědčí o tom i cena, která se u námi testovaného a individuálně dovezeného stroje pohybovala na hranici 35 000 Eur.

Autor: Martin Smolík