MOTOCYKLY

Do sněhu i za zábavou ve dvou

27. 2. 2010
Přestože má značka z americké Minessoty se čtyřkolkami téměř dvacetileté zkušenosti, poměrně dlouho používala japonské motory. Nic se proti nim říct nedalo, vždyť ve svém odvětví šlo o světovou špičku, ale když se Arctic Cat rozhodl k vývoji vlastních agregátů, měl laťku nasazenou hodně vysoko.

Do sněhu i za zábavou ve dvou Letošní druhá generace jednoválce přinesla zvýšení objemu ze 650 na 700 ccm. Sedmistovka je zámořským strojem určeným pro jízdu v terénu na delší vzdálenosti, a to ještě lépe ve dvou, na což je připravena délka rámu i super pohodlná sedačka. Aby vás pasažér nemusel od startu do cíle objímat, má na bocích sesle dvě bytelná madla. Pokud jde o bagáž, tu si můžete přichytit na sériově montovaný přední a zadní nosič. Úlohu přístrojové desky na sebe vzal digitální displej, kde je nejvíc na očích rychlost a hned po ní palivoměr a informace o zařazeném převodu.

Do sněhu i za zábavou ve dvou Dlouhá a široká čtyřkolka je v terénu hodně stabilní, zavěšení všech kol je nezávislé a pérování je nastavitelné v pěti krocích. Jak na silnici, tak v přírodě ocení řidič i spolujezdec snahu značky o zvýšení komfortu. Brzdové ústrojí má kapalinu vedenou ocelí opletenými hadicemi, brzdit můžete buď páčkami nebo šlápnutím na pedál, kterým pošlete tlak do předních i zadních brzd současně. Pro zpomalování za jízdy se nám osvědčilo mít prsty na páčkách a když nastala krizovka, stačilo se postavit na pedál a Arctic Cat stál na místě. Minessotská továrna dává pozor, aby mezi konkurencí obsazovala přední pozice v ohledu délky zdvihů pérování a světlé výšky. V terénu se snaha odráží ve schopnosti překonávat zdánlivě nepřekonatelné nerovnosti. Spodní ramena nezávislého zavěšení všech kol jsou chráněny plastovými kryty, vpředu je robustní trubkový nárazník a když vám to někde nevyjde, je vám poměrně jedno, jestli stroj do něčeho narazí.

Do sněhu i za zábavou ve dvou Přes všechny schopnosti se může vždycky najít místo, kde se sedmikilo zahrabe. Ale ani potom není prohráno, protože do prodejen tento pracák putuje vybavený poctivým navijákem. Mezi zpátečkou a rychlostí vpřed řadíte pákou na levé straně, a i když je v nabídce kulisy i pomalý převod, jeho služby jsme za celou dobu využili jen párkrát, stejně jako uzávěrky předního diferenciálu. Ve většině případů je to totiž zbytečné. Na zadek projedete většinu terénních úkazů a navíc se v případě zadohrabu arktická kočka i super řídí.

Do sněhu i za zábavou ve dvou Ovládání mašiny zjednodušuje i velký rejd a široká řidítka, poskytující dost velkou páku na řízení třímetrákového tančíku. Čtyřkolku si v terénu zapnete spíš z nudy, nebo jako my, když se po většinu testu ocitnete v nevlídném prostředí českých velehor kousek pod Ještědem.

Arctic Cat 700 H1 TRV EFI 4x4
Motor: čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec, SOHC/4
Zdvihový objem: 695 ccm
Maximální výkon: 15 kW/7500 ot./min.(on-road) - 31 kW (off-road)
Převodovka: variátor Duramatic
Brzdy vpředu/vzadu: hydraulické kotoučové
Světlá výška: 254 mm
Pohotovostní hmotnost: 367 kg
Objem nádrže: 20,8 l
Cena: 269 900 Kč

Autor: Přemysl Vaněk