MOTOCYKLY

Dinli Centhor 700

20. 6. 2009
Továrna Dinli Metal Industrial vznikla v roce 1983 a zpočátku vyráběla komponenty pro průmysl motorových vozidel jihovýchodní Asie. Během dalších let nabírala zkušenosti, například se zpracováním materiálů a v šestadevadesátém vyjela z Dinli první čtyřkolka.

Dinli Centhor 700 U nás je Dinli Centhor 700 horkou novinkou letošního roku. Mašina je homologovaná pro dvě osoby a na řízení je potřeba řidičák na auto. V trubkovém šasi taiwanského pokroku bydlí obří jednoválec o zdvihovém objemu 695 ccm s pístem, který má víc než deseticentimetrový průměr. Maximální výkon činí 15 kW. Roli převodovky zastupuje variátor s pomalým a dlouhým převodem a přepínačem u pravého řidítka si vybíráte mezi pohonem zadních, všech kol nebo 4x4 s uzamčeným předním diferenciálem pro opravdu těžké situace. Místo palubní desky si sedmistovka vystačí s jednoduchým digitálním displejem, ten je přehledný a ukazuje to hlavní, včetně stavu paliva.

Trubkový nosič je jak vpředu tak vzadu, kde jsou navíc v blatnících síťkou překryté kapsy a továrna podpořila výbavu ještě dvanáctivoltovou zásuvkou. Co v sérii nenajdete je naviják, pro který má ale stroj přípravu. Do akce se Centhor chystá na dvanáctipalcových litých discích s pětadvacetipalcovými balony Maxxis, které jsou kompromisem mezi cestováním a těžkou orbou. Kola nevystupují ven jako u většiny užitkových čtyřkolek. Ráfky tak přinášejí jednak hbitější řízení a zároveň na pilota tolik nelítá bahno.

Dinli Centhor 700 Největší hit sedmistovky, tedy hliníková ramena, nejsou litá, ale kovaná. Jde o technologii výroby, která má vliv na strukturu materiálu a dovoluje udělat pevnější věc při nižší hmotnosti. Třímetrákovou mašinu drží na uzdě dva brzdové kotouče vpředu, jeden vzadu a systém, který pomáhá brzdit motorem. Zadní odpružení je spojené se stabilizátorem a Centhor je zajímavý také nižším posezem.

Pokud jde o jízdní vlastnosti, zaujme řidiče plynulost, s jakou se Dinli proplétá terénem. Nástup motoru a nastavení pérování jde jedno k druhému a obojí reaguje na povely s odhadnutelným nástupem. Velký motor dodává pracáku mohutné zrychlení hlavně ve strmějších kopcích, nebo výjezdech z utaženějších zatáček, kde jde pod plným plynem zadní část nekompromisně vpřed. Brzdy jsou dimenzované na dávkovatelné zastavení za všech extrémů a protože jsou spojené, je jedno jestli mačkáte páčku nebo šlapete na pedál. Řidítka padnou do ruky jedna báseň. Malým minusem je, že sedačka je v některých bodech poněkud tvrdší.

Dinli Centhor 700
Motor: kapalinou chlazený jednoválec, DOHC/4
Zdvihový objem: 694,6ccm
Nejvyšší výkon: 15kW(20k)/4500 ot./min.
Nejvyšší točivý moment: 48Nm/4500 ot./min.
Výška sedla: 916 mm
Suchá hmotnost: 325 kg
Objem nádrže: 20 l
Cena: 174 900 Kč

Autor: Martin Smolík