AUTOMOBILY

VW Golf Variant na konci dlouhodobého testu

19. 6. 2010

Dnes se v našem dlouhodobém testu rozloučíme s Volkswagenem Golf Variant 1,6 TDI. Protože půl roku s tímto automobilem uteklo jako voda a my ho bohužel musíme vrátit, je vhodný čas na bilancování.

VW Golf Variant na konci dlouhodobého testu Za volantem Golfu jsme strávili přibližně 15 600 kilometrů. Dlouhodobá průměrná spotřeba se ustálila na hodnotě 6,0 l/100 km. To je sice více, než minule avizovaných 5,6, nicméně stále se jedná o velmi dobrý údaj. Vzrůst spotřeby připisujeme především rychlejší jízdě po opět suchých silnicích a také hned několika rychlým cestám po německých dálnicích, na kterých jsme často vyzkoušeli, že se ručka rychloměru dokáže přehoupnout i přes číslo 200.

VW Golf Variant na konci dlouhodobého testu Když budu chvíli počítat - šest litrů na sto, 15600 kilometrů, to máme 936 litrů paliva. Při ceně 30 korun za litr nafty to znamená přibližně 28 tisíc korun za pohonné hmoty, tedy asi koruna osmdesát za ujetý kilometr. O žádné jiné peníze navíc si tento Golf neřekl. Tedy vlastně ano, ale to nebylo jeho vinou, ale spíše vinou osudu.

V zimě se nám při jízdě po dálnici přihodila nepříjemnost. Ze střechy návěsu kamionu se utrhla ledová kra, která přistála přímo na kapotě našeho Golfu a udělala do ní několik prohlubní. To byla příležitost k tomu, abychom vyzkoušeli poněkud netradiční formu opravy namísto výměny celé kapoty. Navštívili jsme specializovanou firmu, která se zabývá právě opravami promáčklin podobného typu, nebo těch, které vzniknout třeba po kroupách.

Jejich specialisté si vzali Golf do parády a za hodinu vyjel jako nový.
Ostatně, podívejte se sami, našli byste stopy po avizovaném ledovém setkání?

VW Golf Variant na konci dlouhodobého testu I po více než patnáctitisících ujetých kilometrech si stále užíváme kvalitních jízdních vlastností, kterých se snad nejde nabažit. Sladění pružin, tlumičů a stabilizátorů je jednoduše řečeno v daném segmentu příkladné. Silnou stránkou Golfu je také to, že působí velmi bytelným a masivním dojmem.

Golf nezklame ani svým nabízeným prostorem. Sice v tomto směru netrhá rekordy, ale skutečnost, že patří k dobrému průměru, nabízí dostatek místa jak pro cestující, tak pro jejich zavazadla.

VW Golf Variant na konci dlouhodobého testu Zpočátku spíše hrubě jdoucí motor během půl roku příjemně povolil a ztichl. Hlavně při jízdě po městě je cítit jeho větší pružnost i jemnější a také živější reakce na pohyby plynového pedálu. Golf je vybaven ukazatelem optimálního zařazeného rychlostního stupně, který má za úkol nabádat k úsporné jízdě.

Zdá se nám však, že trochu nutí motor nezdravě podtáčet. Důsledkem jsou nepříjemné vibrace a značné dunění.

Jinak je chybiček na tomto autě skutečně pomálu. Nejde za ni považovat ani vyšší cena. Ta je totiž, alespoň z našeho pohledu, vykoupena velmi dobrými vlastnostmi tohoto vozu, stejně tak jako jeho vysokou zůstatkovou hodnotou. Loučit se s tímto Golfem proto nebudeme snadno.

Volkswagen Golf Variant 1,6 TDI
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Zdvihový objem: 1598 cm?
Výkon: 77 kW/105 k při 4400 ot./min.
Točivý moment: 250 N.m při 1500-2500 ot./min.
Zavazadlový prostor: 505 l
Maximální rychlost: 190 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,9 s
Kombinovaná spotřeba: 4,5 l/100 km
Cena: 521 400 Kč

Autor: Petr Hanke