Ivan Rajmont
Jméno režiséra Ivana Rajmonta se zřejmě dostalo do povědomí nejširší divácké veřejnosti inscenací Sluha dvou pánů s Miroslavem Donutilem na Národním divadle. Jeho práce byla však daleko všestrannější a jeho význam pro české divadlo od 70. let minulého století daleko podstatnější než tato jediná, byť zdařilá a úspěšná inscenace. Uměl přečíst klasický text aktuálně, aniž by to násilně aktualizoval. Takové byly kupříkladu jeho Tři sestry v Činoherním studiu v Ústí nad Labem, jehož nezaměnitelný profil v 80. letech spoluvytvářel. A právě inscenace Tří sester platí dodnes za vzorovou. Velmi podobné je to i s textem Milana Kundery Jakub a jeho pán, ve které už v Ústí excelovali Jiří Bartoška a Karel Heřmánek a která se hraje dodnes. Výraznou etapu vytvořil Ivan Rajmont také v Divadle na Zábradlí, kam přešel z Činoherního studia, stejně jako první porevoluční šéf činohry naší první scény. Zvláštní kapitolu tvoří pak spolupráce s dramatikem Karlem Steigerwaldem na jeho zakazovaných a povolovaných textech. Těch, které patřily v 80. letech k nejlepším českým hrám, které bylo možné alespoň občas vidět.