Reportáže v regionech

Vyhledávat podle textu »

Brněnský vodojem

Brněnský vodojem Brno se pyšní mnoha zajímavými podzemními prostorami. K nejznámějším patří kostnice pod kostelem sv. Jakuba nebo labyrint pod Zelným Trhem. Pod povrchem je ale ukrytá i celá řada staveb technického charakteru. Naprostým unikátem je mezi nimi víc než sto let starý vodojem na Žlutém kopci, nacházejícím se mezi hradem Špilberk a známým výstavištěm. Místo bylo vybráno nejen díky své výšce, ale i kvůli blízkosti řeky Svratky. Mimochodem podobná díla byste dnes našli jen v Anglii, ze které pocházel i stavitel Thomas Docwry. My si prostory prohlédneme a zjistíme, jak fungovaly.

MapaBrněnský vodojem
videoBrněnský vodojem
...
video video

Brněnský vodojem

Brněnská vánoční tramvaj

Brněnská vánoční tramvaj Vánoční stromy na náměstích a návsích jsou už neodmyslitelnou součástí adventní výzdoby měst a obcí. Tato tradice se zrodila v roce 1924 v Brně. A v jihomoravské metropoli má svůj původ i další z oblíbených zvyků. Je o dost mladší, slaví teprve páté narozeniny. Jsou jím slavnostně ozdobené tramvaje nebo trolejbusy, které často vyrážejí po speciálních trasách. Tramvají, tedy šalinou, která pravidelně brázdí brněnské ulice, se teď svezeme. A není to jen tak obyčejný vůz. Pro tuto příležitost byl vybrán jeden z našich nejúspěšnějších, typ T3, který se navíc dočkal obnovy a připomíná tak dobu své největší slávy.

MapaBrněnská vánoční tramvaj
videoBrněnská vánoční tramvaj
...
video video

Brněnská vánoční tramvaj

Koniklecová louka

Koniklecová louka V brněnské části Nový Lískovec se nachází velmi cenná přírodní lokalita. Louka, na níž každoročně vykvétá spousta ohrožených konikleců velkokvětých. Starají se o ně pracovníci spolku Rezekvítek, podle nichž je tamní populace těchto rostlin dokonce největší na světě. Najdete ji ve stráni na takzvaném Kamenném vrchu.

MapaKoniklecová louka
videoKoniklecová louka
...
video video

Koniklecová louka

Hlavní nádraží v Brně

Hlavní nádraží v Brně Hlavní nádraží v Brně je spolu s břeclavským nejstarším vlakovým u nás. V době svého vzniku bylo dokonce teprve třetím velkým v celé monarchii. První souprava tažená parní lokomotivou na něj dorazila v roce 1838, přičemž pravidelné spoje tu začaly jezdit v červenci roku následujícího. I když se už několik let v jihomoravské metropoli uvažuje o přesunu železničního provozu do jiných míst, historickou budovou stále denně prochází přes 60 tisíc lidí. My si připomeneme, jak a čí zásluhou se zrodila, kdy přišla o jednu věž a taky to, kolika úpravami už za dobu své existence prošla.

MapaHlavní nádraží v Brně
videoHlavní nádraží v Brně
...
video video

Hlavní nádraží v Brně

Obora Holedná

Obora Holedná Pokud se obyvatelé několika brněnských sídlišť rozhodnou vyrazit do přírody, nemusí se trmácet nikterak daleko. Mezi paneláky totiž mají k dispozici oboru. Své jméno dostala po 391 metrů vysokém kopci Holedná a celoročně se v ní můžete projít členitou krajinou s údolíčky a jezírky a potkat lesní zvěř, která ji obývá. Ať už jde o divočáky nebo daňky, jejichž stáda se dají pozorovat hodně zblízka. Oborou vede dvojice naučných stezek. První je dlouhá zhruba 600 metrů a zaměřená na děti. Ty se na panelech zábavnou formou dozvědí základní informace o tom, jak funguje les a jaká zvířata se v něm dají potkat. Druhá je určena návštěvníkům starším a projdete ji zhruba za hodinu a půl.

MapaObora Holedná
videoObora Holedná
...
video video

Obora Holedná

Další stránky:« 4 5 6 7 8 »