Reportáže v regionech
Botanická zahrada
Trvalka v centru Brna – i tak se dá nazvat Botanická zahrada, která tam v době svého vzniku v roce 1922 měla být jen dočasně. Zůstala tam a dnes slouží nejen jako zahrada vůní a květů, ale i jako výukový prostor Masarykovy univerzity. Venkovní část přibližuje návštěvníkům rostliny od Himaláje až po Balkán. Pojďte se podívat tedy na to, jak vypadá stepní běžec nebo kavyl.
Botanická zahrada Brno
Muzeum ohňostrojů
Nejmladší muzeum otevřené v Česku – najdete ho v Brně a kromě toho, že jde o velmi netradiční muzeum, může v něm být i dost nebezpečno, až výbušno. V Brně totiž otevřeli Muzeum ohňostrojů. Tyto pekelné ohňové nebeské střely mají svou dlouho tradici. V Brně třeba už v roce 1702 na Zeleném rynku uspořádali velký ohňostroj – a ti mohovitější s nimi pak spojovali oslavy už v 18. století. Dnes si k této podívané můžete vzít s sebou i rádio – organizátoři totiž dokážou spojit vizuální podívanou s hudební produkcí přímo do sluchátek.
Muzeum ohňostrojů v Brně
Brněnské muzeum
Moravské zemské muzeum v Brně – mamuta, kterého tady mají, obdivoval už Masaryk. V pisáreckém pavilonu se proto poplujeme proti proudu času a prohlédneme si nejslavnější i nejzáhadnější objevy, kterými se tu pyšní. Víte třeba, že tu mají nejstarší loutku na světě? A že mamut, kterého tady všichni okukují, není ani prvním, ani druhým tady vystavovaným exponátem, ale dvouapůltým.
Pavilon Anthropos
Johan Gregor Mendel
Po stopách zakladatele genetiky Johanna Gregora Mendla. V zahradě opatství Starého Brna se odehrávaly jeho pokusy – právě tady začínal křížit své hrášky. Skleník, v němž pokusy dělal, už nenajdete, vzala ho silná vichřice; zato jeho pokusný včelín se dochoval. Klonování sice otec křížení neznal, ale jeho některé názory byly na svou dobu opravdu moderní.
Johan Gregor Mendel
Klub modelářů železnic
Pak zavítáme do Brna. Už před víc než padesáti lety tady začali dědové dnešních dospělých mužů pověstnou a proslulou maketu vlakového kolejiště. Kromě vláčků, mašinek a semaforů a jiné nezbytné železničářské techniky tvoří součást této „železnice“ i napodobeniny domů, které ve skutečnosti lemovaly trať. Vyrábějí se většinou z lepenky a nejtěžší je pro místní fandy sehnat staré drážní výkresy, ukazující, jak tyto domky opravdu vypadaly.