Statistiky


Kuriozity

  • Za účelem natáčení byla postavena obří kulisa hypermarketu 10 x 100 metrů. Plachtu představující průčelí věšelo 24 horolezců.
  • Zřízenci Českého snu napočítali v den slavnostního otevření hypermarketu (31. května 2003) cca 4280 zákazníků. Ještě v osm večer se na parkovišti otáčelo každou minutu zhruba šest aut.
  • Zákazníky, kteří se 31. května 2003 vydali do Letňan hledat hypermarket Český sen, natáčelo 11 filmových štábů.
  • Agentura TNS FACTUM provedla výzkum veřejného mínění, ve kterém bylo prokázáno, že z tisíce dotázaných si 18 % populace myslí, že Český sen je hypermarket.
  • O projektu bylo v období 23. 5. - 18. 9. 2003 publikováno 195 článků.
  • Z hlediska etičnosti posuzovala kampaň Českého snu Rada pro reklamu, která se usnesla, že Český sen není reklama, protože nic neprodává.
  • Miroslav Grebeníček si u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání stěžoval na účast České televize v projektu.
  • ODS a Julius Meinl zneužili leták a logo Českého snu pro účely vlastní propagace.

Světová média

Projekt Českého snu vzbudil v zahraničí značný zájem. O fiktivním českém hypermarketu informovaly přední světové deníky a filmové časopisy: The Times, The Guardian, Financial Times, Economist, Screen International, nebo Variety, několik rozhlasových stanic včetně BBC a bezpočet internetových serverů.


Ocenění

  • Mezinárodní filmový festival EKOFILM 2005: Cena pro nejlepší scénář
  • Traverse City Film Festival (ředitelem festivalu je Michael Moore!), USA 2005: Cena pro nejlepší dokumentární film
  • 45th Krakow Film Festival 2005, Polsko: People’s Choice Award
  • 2005 Zolotoy Vityaz Čeljabinsk, Rusko: Cena za nejlepší režii
  • FFFB.be Filmfestival Brussel 2005, Belgie: Cena Be TV pro nejlepší film
  • Lubuskie Film Summer, Lagow 2005: Silver Grape Award
  • MFF Poslanije k člověku Petrohrad, Rusko 2005: Zvláštní ocenění poroty
  • 2005 Jeonju International Film Festival, Jižní Korea: JJ-Star Award
  • 48th San Francisco International Film Festival, USA 2005: Golden Gate Award pro nejlepší celovečerní dokument
  • Finále Plzeň 2005, ČR: Zvláštní ocenění poroty za mimořádný počin
  • 2005 Febiofest, ČR: Cena Kristián pro nejlepší dokumentární film
  • Český filmový a televizní svaz FITES 2004: Trilobit – Čestné uznání
  • International Film Festival Ljubljana, Slovinsko 2004: FIPRESCI Award (cena kritiků)
  • FAMUFEST 2004, ČR: Maxim – nejlepší film festivalu a Cena diváků
  • Aarhuus Film Festival, Dánsko 2004: Hlavní cena pro nejlepší dokumentární film
  • Mezinárodní festival dokumentárních filmů Jihlava, ČR 2004:
    Česká radost – cena pro nejlepší český dokument 2004 a Cena diváků
  • Film byl FAMU nominován na studentského Oscara

Všechny koprodukční filmy České televize