Rada

Změna tarifu

6. 5. 2021

Dotaz diváka: Podepsal jsem smlouvu s dodavatelem energie na dva roky. Po roce mi ale přišla faktura na vyšší částku. Dodavatel změnil tarif a tvrdí, že si na to v původní podepsané smlouvě vyhrazuje právo. Nikdo mě ale na změnu neupozornil a nedal mi na výběr. Mohu se bránit?

Ano, na takovou situaci pamatuje energetický zákon, kdy dodavatel elektrické energie má opravdu možnost jednostranně změnit tarif. Nicméně o takové změně vás musí písemně dopředu informovat a vám vzniká právo od smlouvy odstoupit, a to bez udání důvodů a bez jakýchkoliv sankcí. Pokud tak dodavatel elektrické energie neučinil, tj. neoznámil vám to dopředu a začal podle nového tarifu rovnou účtovat, tak tato změna je vůči vám neúčinná, vy jste se nemohli nijak bránit, a máte právo dožadovat se plnění v původní sjednané výši. Zároveň bych vás rád upozornil, že pokud by došlo ke sporu, doporučuji obrátit se na Energetický regulační úřad, který takové spory řeší.

Autor reportáže: Jan Černohorský

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží