Nevyžádaná reklama
27. 4. 2009
Dotaz diváka: Co vše je nevyžádaná reklama, jak se proti ní bránit?

Nevyžádanou reklamou se rozumí na jedné straně reklama, která vede k výdajům toho, vůči komu směřuje, ale nevyžádanou reklamou je také reklama, která své adresáty obtěžuje. Čili pokud např. diváci nechtějí, aby jim do poštovních schránek byly distribuovány letáky nebo jiné propagační materiály, měli by na poštovní schránku uvést nápis nebo nějaký symbol, kterým tuto svoji vůli dají jednoznačně najevo. Nevyžádaná reklama je přestupkem, za který může být šiřiteli udělena pokuta, a to až do výše 2 mil. korun. Pokud jde např. o šíření reklamy přes e-mail, přes fax anebo přes telefon, tak v takovém případě dokonce platí, že šíření takové reklamy je možné jen tehdy, pokud s tím adresáti předem dají svůj souhlas.
Autor reportáže: Dagmar Junková