Rada

Poškození při reklamaci

22. 2. 2008

Dotaz diváka: Reklamoval jsem telefon, vrátili mi ho sice opravený, ale s prasklým krytem. Tvrdí, že kryt byl prasklý při převzetí do reklamace.

V okamžiku, kdy prodávající vyřizuje reklamaci, tak je odpovědný za poškození věci. Jde o objektivní odpovědnost, přičemž se neprokazuje žádné zavinění. Jde tedy o prokázání okamžiku, kdy k poškození došlo, což je možné prokázat buď fotografií, svědectvím, předávacím nebo reklamačním protokolem. Doporučila bych spotřebiteli, aby se znovu obrátil na podnikatele a znovu reklamoval věc a trval si na svých právech. V krajním případě využít i soudní cesty. Abychom se vyhnuli tomuto problému v budoucnu, je vždy dobré při předávání věci do reklamace sepsat podrobný stav věci do reklamačního, případně předávacího protokolu.

Autor reportáže: Eva Petlachová

Přejít na obsah dílu

Vyhledávání v archivu reportáží